This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym liiva

Hej.
    Jeg synes det er super smart, at man her inde, kan “søge” en rejsekammerat. Jeg står selv om kunne godt tænke mig at komme ud at rejse, men mange verdensdele skræmmer mig, hvis jeg skal rejse alene.
    Men altså, ville høre om nogle af jer har prøvet at finde en rejsekammerat over nettet?? Og hvordan går turen, når man ikke rigtig kender hinanden o.s.v? Hvordan har jeres oplevelse været?
    Og så.. hvad synes i, er at foretrække: Rejse alene, med en RIGTIG godt ven/-veninde, en ‘ukendt fra nettet’, eller måske en gruppe?
    Glæder mig til at høre fra jer. 🙂
    Mvh Liva

Anonym SandieLund

Hej Liva.

Mht. dine spørgsmål om at rejse alene, forstår jeg det fuldt ud, jeg havde det selv sådan at jeg gerne ville rejse med en, fordi jeg ville føle mig mere tryg og samtidig opnå noget mere socialt end hvis man bare rejser ud og så mødes med nogle hist og her.

Da jeg ikke havde egen ven/veninde der havde mulighed for at rejse med, søgte jeg efter en rejsekammerat herinde. Mig og rejsekammeraten jeg så har fundet, har jeg kendt siden januar og vi har mødtes et par gange om måneden lige siden. Vi har det super godt sammen, så tøv ikke… det er bare vigtigt at man lærer hinanden at kende (så meget som det er muligt) og så derefter tager en beslutning om at rejse sammen! Jeg ser det i hvertfald som en fordel at rejse med en man i forvejen ikke kender 100% som ens egen veninde igennem flere år.. både fordi du bliver et bekendtskab rigere, og at rejsen derved også bliver mere interessant. Jeg tror også at man nemmere går på kompromis og løser eventuelle konflikter på en mere rationel måde, fordi man er mere åben og positiv overfor en ny person.. og jo ikke ønsker at komme skævt ind på hinanden.

Jeg håber at du kan bruge dette svar til noget.

Hvornår regner du med at tage afsted, så kunne jeg evt altid vende tilbage til dig, når jeg er afsted eller kommer hjem.

MVH Sandie

Anonym liiva

Hej Sandie.

Jeg havde tænkt jeg skulle afsted ved nov. eller dec. og så ca. et halvt år frem.
    Du må i hvert fald meget gerne vende tilbage, med dine erfaringer 🙂
    Jeg har da helt sikkert også tænk over at hvis man rejste alene, ville man være meget mere åben, men igen.. hvis det skal være alene, så er mulighederne i verden (hvor jeg tør rejse alene) meget små.
    Uhh det er lidt svært 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account