This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym claus

Det er ikke noget problem at rejse alene i Mellemamerika, heller ikke som pige.
    Du kan jo tage ind på hostels istedet for hoteller, smide en seddel om, at du gerne vil have en at følges med. Tage på nogle udflugter.
    Det er jo også muligt at lave frivilligt arbejde. Mellemfolkeligt Samvirke kører programmer, men der er også andre på markedet.

mvh
    Cluas

Anonym TrineRasmussen

Hej Claus.. Tak for hurtigt svar 🙂 Jamen havde også tænkt at bo på forskellige hostels, men det er mere hvor meget man sådan møder folk og er sammen med folk.. For gider jo ikke rende alene rundt 🙂 Er ikke interesseret i frivilligt arbejde, det skal være rent ferie 🙂

Anonym DanielJohansen

Min klare opfattelse og erfaring er, at du slet ikke kan undgå at møde folk, uanset om du er genert eller ej. Synes backpacker-kulturen er meget åbensindet og imødekommende.. De bedste steder, at møde mennesker er gerne i busserne eller som Claus siger, på hostels. På mange ture, måske lige med undtagelse af Chichen Itza, Tikal o.l. er det næsten kun backpackere og der kan du heller ikke undgå at falde i snak med nogle. Husk at der er mange andre mennesker der rejser ligesom dig og har de samme ønsker om, at få nye venner..

Alternativet kan du gå ind på Lonely Planets “Thorn Tree” forum, hvor der er en del flere brugere. Der er en tråd omkring rejsekammerater. Der er naturligvis ikke så mange danskere, men gør det kun endnu mere spændende. Har brugt det en enkelt gang og hookede op med en amerikansk pige der boede i australien, og vi havde det rigtig skægt.

At rejse alene ville jeg ikke have de mindste bekymringer ved i centralamerika:) Rigtig god rejse:)

Anonym Trine

Hej Daniel.. Tak for svar 🙂 Det lyder super og meget betryggende 🙂 Må lige tjekke det der thorn tree ud !!

Anonym Nathalie

Hej Trine…
    Sidder her paa Utila lige nu .En oe lige nord for fastlandet honduras. har vaeret i honduras siden juli nu. nu ved jeg ikke hvilke lande du vil rejse i, men du skal i hvert fald passe paa sig selv. der sker ting og sager meget ofte.. isaer kidnapninger og roeverier .her er super laekkert, men hvis man ikke kender noget til landet i forvejen er det ikke just et nemt land at rejse i. og slet ikke alene. det er godt nok at have nogle kontakter osv. du kan ikke rigtig stole paa de lokale. mange er kun ude efter dine penge og i saer taxi chauffoerer. hvis du gerne vil moede danskere saa er Utila det ultimative sted. her moeder du ogsaa mange mennesker fra resten af verden og det er rigtig nemt at leve her. nu ved jeg ikke om du dykker, men hvis du goer eller vil saa er det her stedet.:) det er super nice.
    saa… altsa… du kan godt rejse alene men du skal vaere meget opmaerksom og planlaegge det godt hvis du tager til honduras og deromkring.

Anonym H-gæst

Jeg vil anbefale dig at melde dig ind i couchsurfing, en organisation som netop handler om kun det at møde folk når man rejser. (Der er nogle der tror at det handler om gratis overnatning, men det er meget forkert. Det handler om at mødes med andre rejsende, og at lære fra andre kulturer) Jeg har selv været til mange forskellige couchsurfing-arrangementer (F.eks pubtur, brætspilsaften, fest, café, osv, + har vist turister rundt i min by) Kan som sagt anbefales. (www.couchsurfing.org)

Anonym TrineRasmussen

Hi !
    Jeg er en pige på 22 der overvejer at tage til mellemamerika her til vinter, mit spørgsmål er bare hvor sikkert er det som pige at rejse alene rundt ? Og hvor nemt er det at komme i kontakt med andre ? For selv om jeg rejser alene, vil jeg ikke være alene, hvis i forstår. Jeg vil gerne ud og møde en masse nye unge mennesker og rejse rundt sammen med dem. Man da jeg kun har været på arrangerede ture før, ved jeg ikke hvordan det foregår når man kommer til de forskellige hostels og hvor nemt det er at komme i kontakt med andre og evt finde nogle at rejse videre med ? Håber i vil hjælpe så jeg kan få lidt ro i sjælen og endelig få taget mig sammen til at købe min drømmerejse 🙂

Har forgæves søgt efter en rejsebuddy herinde, så hvis mellemamerika til december lyder som noget for dig, så smid lige en mail 🙂

Mvh Trine.

Anonym DanielJohansen

Jeg mener det er lidt af et skræmmescenarie du opstiller, Nathalie. Jeg er helt enig i, at man skal tage sine forholdsregler og bruge sin sunde fornuft.. Der er naturligvis ingen grund til, at undgå at ankomme midt om natten et nyt sted, hvis det kan undgås. Der er ingen grund til at udstille sig selv som turist ved konsekvent at gå med et spejlreflekskamera om halsen, brug officielle taxaer og tag den mængde penge med du skal bruge.. alt sammen i mine øjne, almindelig sund fornuft – og hvis du bruger den klarer du dig let.

Jeg mener bestemt heller ikke det er svært at rejse i centralamerika, heller ikke i Honduras eller på Utila. Der er god infrastruktur i landende, du kan altid bruge din mobiltelefon og der er masser af transportforbindelser. Befolkningen er imødekommende og selvom de måske ikke snakker engelsk, kan de få fraser bagerst i en guidebog og et kort sagtens hjælpe en til at gøre sig forståelig. Jeg har venner der har blaffet gennem forskellige steder i centralamerika og blaffede selv som eneste transportmetode gennem Mexico.. Jeg siger ikke det er det du skal gøre, jeg siger bare det fortæller noget om hvordan det er..

Anonym Claus

Jeg er helt enig med Daniel.
    Følg de alm kendte rejseråd, som Daniel siger. Men pas på i hovedstæderne. som Teguicigalpa, Managua, San Salvador.
    Jeg oplevede at få alt stjålet på et hotel i Teguicigalpa, mens jeg lå og sov. Iøvrigt et hotel, der var anbefalet i Lonely Planet. Der var jeg meget alene i verden.
    Men ellers synes jeg, at befolkningerne er meget flinke til at hjælpe en.
    At rejse alene betyder, at man skal være opsøgende for at få kontakter. Omvendt har man jo også friheden til at gøre lige, hvad der passer en.

mvh
    Claus

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

Hola amiga.
    Mit gode råd når man skal som pige rejse alene i syd eller mellem Amerika,
    Ankom aldrig tidelig om morgen eller sent om aften, når du rejser rundt, pas på med de foskellige taxa, tag kun dem der er anbefaldt fra det hostel du bor.
    Du skal ikke vaer bange for at rejse alene, men husk og lydt til de gode råd du for på de mange hostel, når du ankommer til et hostel, kan du spöger, hvordan er sikkerheden og hvordan skal jeg forholde mig og de har alle svar til dig, plus du möder så mange backpacker på din rejse, et godt råd snak med de andre backpacker få nogen gode råd,men husk ikke alle der rejser rundt har ren mel i posen, mange tro at det er altid de lokal man skal passe på, men sådan er det ikke altid, brug din sunde fornuft og nyd din rejse ned igennem mellem Amerika, du for en kanon oplevelse, hasta luego. lars

Anonym AnneDybkjær

Jeg vil sige du bare skal tage afsted! Og som der bliver skrevet herinde, så husk at tage nogle forholdsregler ind i mellem – og ellers skal du bare nyde at være afsted. Uanset hvor du tager hen, vil der garanteret være noget du vil opleve som værende mindre behageligt, men du kan sagtens tage afsted alene. Var selv alene i bl.a Guatemala og Belize i foråret og det gik fint. Du skal være forberedt på, at de lokale formentlig vil stoppe dig og de vil gerne tale med dig og – selvom nogle er sværere at komme væk fra end andre – oplevede jeg ikke nogen, der ikke forstod et nej. Så prøv bare at tage det som en del af oplevelsen.
    Mht at møde andre, oplevede jeg, at bare ved at sætte sig i de fælles områder, der er på mange hostels, begynder man hurtigt at tale med de andre på stedet. Det kommer hurtigt af sig selv. Og ellers tag med på nogle arrangerede dagsture – her vil du også ofte møde andre backpackere.
    Noget andet – når du planlægger din rejse, så husk Belize. Det er det fedeste land!! Rigtig god rejse!

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account