This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym omrejsende18

Hej fellow travellers 🙂
    Jeg har lœnge gået med en fornemmelse i maven, der fortœller mig at jeg trœnger til at rejse!
    Så det er simpelthen blevet min plan – men herefter stopper planerne også..

I 2011 rejse jeg jorden rundt:
    -Dubai, Singapore, Malaysia, Australien, NZ, USA, Island, Spanien, Italien og Frankrig.
    Så en smule erfaring har jeg inden for området.

Jeg har lœnge gået med en rastløshed der nu har fået mig til at opsige min lejlighed, rykke uddannelsen til nœste år og opsige jobbet.
    Inden for de nœste 2-3 måneder vil jeg rejse ud i verden i ubestemt tid.

Problemet med verden i dag, er dog at det ikke er til at rejse uden nogen som helst planer..Suk.!

Min vej rundt i verden tror jeg skal starte i Kina – eller nœrmere bestemt, den transsibiriske jernbane fra Rusland til Beijing.
    Og derefter vil jeg bare tage den day by day..
    Grundet diverse omstœndigheder har jeg ikke lige 100.000 at rejse for – og må derfor køre backpacker budget style – hvilket heller ikke gør mig noget.
    Men må spare hvor jeg kan –
    derfor kunne det vœre rart at høre andres forslag til hvor jeg kan få de billigste billetter til den transsibiriske jernbane?

Da jeg som sagt ikke har mange penge at rejse for, vil jeg under rejsen fjernstudere, for på den måde at kunne få SU under rejsen, men samtidigt håber jeg også på at kunne få lidt arbejde hist og pist til dagen og vejen.
    Er uddannet maskinsnedker og brandmand, og har arbejdet en del med handicappede – dog behøver det ikke vœre arbejde inden for disse genrer.
    Et job som simpel fejedreng vil jeg vœre tilfreds med.

Er det noget nogen ved noget om mht arbejdstilladelser i asien, jobmuligheder osv?

Til slut vil jeg gerne høre om andre har lavet et stunt der ligner mit, med bare at tage afsted?

Jeg er 26 år og har aldrig rigtigt kunnet finde min plads i verden – har ingen forhåbninger om at finde den undervejs, men så kan jeg i det mindste opleve nye ting og blive klogere.
    Pt er der ingen der ved jeg vil rejse – mine forœldre og et par af de bedste kammerater får det selvfølgelig af vide kort for min afgang, men ellers er det ikke noget jeg er interesseret i at fortœlle alle om.

Lige pt arbejder jeg i døgndrift for at tjene penge ind – har nemlig en lille gœld jeg gerne vil have af vejen inden, dvs at jeg ender med at have maks 30.000,- ved afrejse – og derfor er afhœngig af et eller andet arbejde undervejs – selvom jeg dog intet har imod at leve kummerligt undervejs.
    Jeg har ingen ide om min rute – følger bare hjertet. Dog synes jeg at Asien, Afrika og Sydamerika er spœndende steder.

Om det ender med at jeg er vœk i 3 måneder eller 1 år har jeg ingen ide om.

Gode råd og indput vil jeg sœtte pris på! 🙂

Kœrlighed til jer 😉

Anonym Sarah

den transssibiriske er billig når bare du køber den på de gængse stationer undervejs. for nogle år siden rejste jeg ruten fra moskva over mongoliet til Kina. det kostede ca. 2000 kr. for selve togrejsen. den transsibiriske er i øvrigt helt fantastisk, og jeg foreslår at du vælger 2. klasse. på denne måde falder du let i snak med de andre passagere, da du rent faktisk lever sammen med dem. hvis du vælger den transsibiriske og ender i mongoliet, kan jeg fortælle dig, at jeg netop langt ude på mongoliets ørkenland fandt min plads i verdenen. Jeg fandt i hvert fald ud af hvordan resten af mit liv skulle være..

Anonym Travelgirl85

Jeg har samme planer som dig 😉

Anonym Omrejsende18

Mange tak Sarah – men hvordan og hvorledes med visum? Det ordnede du selv hjemmefra? 🙂
    Spekulere også lidt i visummet til Kina.. Som jeg har forstået det, så skal man kunne fremvise en returbillet for at få visum – men jeg har jo ingen planer om at rejse retur, og ved slet ikke hvor mit nœste stop bliver efter Kina? Kan man ikke omgå disse regler?
    Travelgirl hvornår vil du afsted? 🙂 Og har du også planer om den transsibiriske?

Anonym Sarah

ja. i forhold til rusland fik jeg alt-rejser (ekspert i rusland) til at formidle visum, da jeg fandt visum-ansøgning osv. ret kompliceret. i rusland skal man i hvertfald have returbillet (jeg havde ikke, og var ved at blive forvist fra lufthavnen, det skete dog ikke) derudover skulle jeg have en invitation fra rusland, som man kan få igennem go-to-russia (ved dog ikke om disse regler stadig er gældende) Derud skal du huske at registrerer din ankomst, så du kan bevise over for politiet (så frem de kontakter dig på gaden, og det sker for nogen). således er du ikke illegal immigrant. registrering foregår bl.a. på de fleste hoteller. jeg ordende ligeledes visum til kina hjemmefra. reglerne siden er strammet op, men jeg vil tro, at når du køre overland (som man jo gør med den transsibiriske) med bare et visum. jeg har hørt man skal dokumenterer sit første hotel/hostel man har tænkt sig at overnatte på. derudover kan der være alle mulige regler ang. indrejsetilladelse (men det ved du måske efter som du har rejst før) Da jeg rejste til rusland skulle man dokumenterer at man ikke havde aids (!) rusland er lidt svær at rejse i, og folk er jo ikke som i sydøstasien, men jeg synes også det er et af de mest spændende lande jeg har rejst i, og den transsibiriske er en fest (ofte i bogstaveligste forstand) alle snakker med alle, og stemningen er fantastisk:-)

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account