This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym S&L

Hej backpackere,
    Min rejsekammerat og jeg leger med tanken om, at have et ophold af én måneds varighed i Ecuador ved vores rejse i Sydamerika. Derfor skriver vi til jer. Vi vil vide hvilke oplevelser der er at finde i ladet, tillade en eventuel høj kriminalitetsrate at færdes alene omkring uden en guide i hånden og hvilke oplevelser har naturen at byde på? Hvis I har andre personlige erfaringer med landet, eller meninger om herom, er vi meget nysgerrige.

– På forhånd tak

Anonym Anonym

Hey.

Man kan sagtens rejse rundt i Ecuador på egen hånd. Jeg rejste selv tre uger i Ecuador for godt halvandet år siden og jeg var endda alene og oplevede aldrig noget ubehageligt. I skal bare, som altid, bruge jeres sunde fornuft og sørge for at tage imod råd fra de lokale og de ansatte på jeres hostel/hotel om, hvor der er sikkert at færdes og hvorvidt i skal sørge for at være hjemme inden mørkets frembrud. Jeg rendte selv rundt alene i Quito efter det var blevet mørkt og så længe jeg holdt mig til de steder, hvor der var mennesker, følte jeg ikke, at det var et problem. Men det er selvfølgelig en vurdering man foretager, når man først er dernede. Det eneste sted i Ecuador jeg havde en guide med var på min tur til Galapagos øerne, og jeg tror, at i vil ærge jer, hvis i hænger jer på en guide under hele jeres ophold i Ecuador, da det lidt tager spædingen og muligheden for selv at udforske.

Men landet Ecuador er absolut værd at tage til! Og landet er også mindre overrendt af turister end f.eks. nabolandet Peru, som dog også er meget anbefalelsesværdig! Ecuador har mange ting at byde på, hvoraf det mest imponerende jo nok er Galapagos Øerne. Derudover så er hovedstaden Quito meget charmerende og absolut et par dage værd. Den lille by Baños, som ligger længere syd på, ned mod grænsen til Peru er også meget charmerende og et godt udgangspunkt for visse sporter som f.eks white water rafting. Der er også mange bjerge i Ecuador, så naturen har meget at byde på. Men få fat på en guidebog og tjek ud, hvad de skriver om de forskellige attraktioner, for der er meget mere end det.

I skal bare være opmærksomme på sikkerheden, hvis i skal rundt i Ecuador og Peru med bus. Hvis en mand beder jer om, at lægge jeres tasker/computertasker osv. op på hylderne ovenover sæderne, så LAD VÆRE, også hvis han kommer ind og ligner en civil betjent, busansat eller en anden autoritær figur. Det er generelt noget de gør, for at få folk til at give slip på deres værdigenstande. En reel busansat el.l. ville jo aldrig være generet af, at i valgte at holde fast i jeres ting. Hvis i sover i bussen så sørg desuden for at holde jeres værdigenstande på kroppen, et sted hvor i kan mærke, hvis nogen piller ved dem. Gem tingene under en poncho el.l.

Håber i får en god tur!

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account