This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym niller1992

Hej alle,

Jeg regner med at tage på en god gammeldags backpackertur fra august af og på ubestemt tid – helt alene.
    Planen er at starte i Mongoliet!

Efter en del research er der noget, der siger mig, at Mongoliet er et meget utraditionelt land at backpacke i. Jeg har et indtryk af, at man – modsat sydøstasien eksempelvis – ikke bare sådan støder ind i andre rejsende/backpackere. Har jeg ret i det? – Altså støder man let på hinanden? Godt nok tager jeg alene afsted, men jeg har ikke lyst til at være mutters alene i flere måneder 🙂

Egentligt vil jeg bare gerne høre alt om erfaringer med Mongoliet, det være sig visumregler, must-see’s, gode råd etc etc.
    .. Bare i det hele taget hvordan det er at rejse rundt i landet!

På forhånd tak,

Kærligst,
    Niels

PS Det er min første tur! 🙂

Anonym Hovgaard

Hej.
    Jeg har ikke selv været i Mongoliet, men jeg er ved at undersøge lidt om Mongoliet, da jeg evt tager dertil i forbindelse med en asien rejse over sommeren.
    Jeg har læst en del på Lonly Planets forum, hvor jeg kan se rigtig mange rejser alene dertil – og det lyder til det er let at finde andre “single” rejsende på div backpackers.. De gør det åbenbart en del i dorm rooms, hvor man jo altid kommer i snak med folk 🙂

Anonym niller1992

Hej Hovgaard,
    Jamen det lyder glimrende!
    Havde slet ikke tænkt over, at man kunne bruge deres forum 🙂
    – Tak!

Niels

Anonym Hanne

det har jeg! Mongoliet er fantastisk og relativt nem at rejse i. visum søgte jeg via ambassaden hjemmefra. Når du ankommer så vil der sikkert stå repræsentanter fra forskellige hostels. jeg boede på UB guesthouse og kan helt klart anbefale dette sted. Her vil du møde (ligesom andre hosteller) en masse ligesindede. på hostellerne kan du booke dig ind på nogle forrygende ture, eksempelvis horseback riding i outbacken hvor man bor hos nomaderne i gertelte, eller en gobiørken tur i jeep. ofte booker man sig ind på disse ture med andre backpackere. på den måde lære man jo også andre at kende, som man evt. kan rejse videre med. mongoliet er en kæmpe oplevelse, og meget autentisk – slet ikke spoleret af turisme som resten af asien.. ang. transport vil ikke anbefale busser. de køre vel engang i ugen, og kun hvis der er passager nok! i hele mongoliet ligger der kun 80 km. asfalt. derfor er jeep eller hesteryg den bedste måde at rejse på.

Anonym thea.abildskov

Hej Niels
    Tror mit bedste raad til dig er: Kom ud af Ulaanbataar hurtigst muligt 🙂 Som Hanne ogsaa skriver er der rig mulighed for at moede andre backpackere paa diverse hostels. UB guesthouse er det mest omtalte, menGolden Gobiog Nasan guesthouse er bestemt ogsaa anbefalelsesvaerdige.
    Det mongolske visum soeger du meget let i DK.
    Jeg er pt i Mongoliet for tredje gang – boede og arbejdede ude vest paa et halvt aar 2010/2011.
    Skriv endelig hvis der dukker flere spoergsmaal op!
    Rigtig god rejse.
    Mvh Thea

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account