This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Vi er en familie på 2 voksne og 3 små børn (1,3 og 5 år), som bl.a. skal 2 måneder til Kina. Vi vil helst selv rejse rundt, så det bliver i vores eget tempo, men vi har hørt, at det er ret besværligt, at rejse rundt i Kina på egen hånd, både når man skal finde overnatning og når man skal finde transport.
    Vi er med på, at de fleste kinesere ikke taler engelsk, men er der andre forhold, der skulle forhindre os i, at rejse rundt selv ??

Anonym Anonym

Offentlig transport i Kina er meget veludbygget, i hvert fald når det kommer til tog. Togene (sovekupeer) er indrettet sådan at der er nogle åbne kupeer udtil en gang i hver togvogn, hvor der er 6 køjesenge i. Pladserne skal helst bestilles flere dage i forvejen til de lange tog-strækninger hvis man vil være sikret en plads – især når i er 5 personer – og det kan man enten gøre ved selv at tage ud på togstationen (nogle steder har de bestemte kontorer hvor de taler engelsk og udlændinge kan købe billetter) – eller man kan få sit hotel til at købe dem for sig mod et gebyr hvis man synes det er bøvlet at tage derud selv. Så selve det at få billetter er ikke så besværligt. Forholdene er rimelig gode i togene hvis man tager sovekupe – man er sikret en plads osv. Der er (stå op) toiletter i hver vogn og der kommer en vogn rundt hvor man kan købe mad fra. Der er altid kogende vand til rådighed hvis man feks. selv har medbragt nudler eller supper… Der er også sovekupeer med aircon hvis I skal rejse rundt i sommerheden og vil skåne børnene for varmen.

Busser er straks en anden sag og lidt mere besværligt – man sidder også gerne dårligere i busserne og det kan være nogle lange ture, men hvis man er ude på landet er der mange steder, hvor man kun kan komme hen med bus. I skal i hvert fald regne med at turene godt kan tage noget længere end de påstår, så hvis der var noget, der ville være rigtig træls med små børn, ville jeg sige at det var busturene. Men som sagt er der tog mellem alle de større byer, så busser er kun nødvendig hvis man vil ud på landet.

Mvh Carina

Anonym Anonym

Den ville ikke sende hele min besked, så her er sidste del:

Mht. overnatning, så synes jeg ikke det er så besværligt. I kan evt. bestille i forvejen via nettet inden I tager fra en by så I ved at I har et værelse når I når frem til den næste by, feks. her på hjemmesiden eller http://www.hostelworld.com – de fleste hostels har også værelser a’la et hotel. Eller ringe dertil og få dem til at reservere et rum. Ellers – hvis I ikke vil være afhængige af sådan noget – så vrimler det med taxaer i byerne og hvis I har en guidebog hvor hotelnavnene står med kinesiske tegn (Lonely Planet), så er det bare at pege på navnet og så kører taxaen derhen – hvis I rejser i højsæsonen kan der måske være fyldt op, men der er sjælendt langt mellem hotellerne.

Jeg synes det er friskt at rejse rundt i Kina med så små børn 🙂 – men jeg er sikker på at det nok skal gå – jeg har rejst i mange andre lande hvor transporten var noget mere besværlig og ukomfortabel end i Kina, så med det veludbyggede togsystem og lidt planlægning er jeg sikker på, at det nok skal gå for jer. Håber i får en god tur.

Mvh Carina

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account