This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Whiskas

Hej! Jeg kunne vildt godt tænke mig at komme på en jordomrejse inden så længe, men hvordan får man råd til det? Jeg tænkte på at spare omkring 200k op, men kan ikke lige hvordan jeg skal kunne nå det. Hvad gør I? Finder et almindeligt job, søger legater, arbejder døgnet rundt eller andet? Har hørt at man kan arbejde lige under et halvt år i nordnorge uden at skulle betale skat, men aner ikke om det er rigtigt.

Det korte af det lange: har brug for tips og råd om hvordan man sparer mest muligt op på kort tid 🙂 Har omkring 1-1½ år at spare op i.

Anonym Anonym

Du må finde et fabriksarbejde (helst nattearbejde), bo gratis (hjemme evt) og så ikke købe alle mulige mærkelige ting. Jeg kender flere, der ved aftenarbejde på fabrik formåede at spare over 100.000 op på under ét år!

Anonym Rasmus

Hvis du ikke har tid til at tjene pengene, kan du også bare lave din rejse om til en billigere tur.. Fokusere mere på billige områder som hele Asien (inkl Indien, Pakistan og Iran) og ellers Mellem- og Sydamerika… Når man er i USA osv kan man også sagtens klare sig for et moderat beløb… 1 års rejse inkl det hele kan gøres for under 100.000 hvis man ser sig lidt for, og evt også arbejder lidt i Australien osv..

Anonym Anonym

er det muligt at spare mere op i fx Australien end man bruger på tilværelsen der og dermed spare op undervejs på turen? Nu snakker vi jo ikke om nattearbejde i udlandet, så ved ikke om det kan lade sig gøre?

og det med arbejde i norge, er der ingen der kender til det?

Anonym tine surel

har hørt om det med arbejde i Norgnorge. Kommer nemlig fra Nordnorge og kan huske at der var et par danskere her og der som var der for at arbejde pga det med skatten, men har desværre ingen kontakter som kan hjælpe dig, ved bare at det er rigtigt at man kan det 🙂

Anonym Anonym

Hej.
    Min søster arbejde i nordnorge, og nåede at tjene rimelig mange penge på det, samtidig med at hun kunne stå på ski. Det kan anbefales.

Anonym Anonym

Yes 😀 skal man bare søge et job deroppe eller have tilladelse eller ved I hvordan det foregår? har forsøgt at kigge på skats hjemmeside og har googlet det, men kan ikke rigtig finde noget

Anonym Mattias Munk-Petersen

Du skal ændre din adresse derop til hvis du bor/arbejder der over et halv år, men hvis det er under skal du stadig betale differensen mellem skatten der bliver trukket deroppe i forhold til din skatteprocent her i Danmark ved din tilbagekomst til Danmark. (Uofficielt kan du jo self. bare lade være med at oplyse at du har tjent en masse penge, og stille og roligt snige dem ind på din konto, det var det jeg gjorde) 😀

jeg har lige arbejdet 4 måneder på et fint lille skisportssted ved navn vierli (vierli.no) hvor der er mulighed for både vinterarbejde og sommerarbejde, rigtig flinke kollegaer (både nordmænd og danskere).

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account