This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym David Sylvest

Jeg er rigtigt interesseret i at høre hvordan andre danskere har haft det med at vende hjem efter at have backpacket i 3+ måneder.

Har det været svært? – hvad/hvordan/hvorfor?
    har du vendet dig til det og er glad for at være tilbage?
    Ville du ønske du kunne rejse igen?
    Hvad har været det sværreste?

du må meget gerne tilføje alt hvad du syntes kunne passe ind!

Anonym Stine

Hej David

Interessant emne, som jeg selv ofte har funderet over!
    Jeg har i ca. 3-3,5 år været det jeg kalder “periodisk backpacker”. Dvs. At jeg rejser lidt, er hjemme og finde noget arbejde/tjene lidt penge også afsted igen.
    Den sidste store tur var i efteråret hvor jeg var i Thailand og Indonesien, efterfølgende har jeg haft nogle mindre ture til steder i Europa, men er igang med at planlægge endnu en tur til Asien, forhåbentlig inden foråret.

Jeg synes det er mega svært at finde tilbage til “det normale liv igen”.
    Siden jeg første gang tog backpacken på ryggen og drog til Syd Amerika, har jeg været bidt af livet som rejsende.

Når jeg er hjemme oplever jeg ofte en form for rastløshed og der går ikke en dag uden at jeg søger på billige flybiletter, spændende rejsedestinationer, følger med i diverse backpacker sites på Facebook osv.
    Jeg har altid en ny plan, og som regel også en flybillet i vente.
    Jeg har sagt til mig selv mange gange, at NU søger jeg ind på universitetet og NU holder jeg en pause og slår mig ned herhjemme.
    Alligevel bliver jeg ramt af den her “angst” over at binde mig, og miste min frihed til at kunne rejse hvornår jeg vil.
    De gange hvor jeg har haft fuldtidsarbejde når jeg har været hjemme, har det været lidt nemmere, da jeg skulle møde op hver dag og derfor ikke bare kunne tage spontant afsted.
    Dog har jeg altid arbejdet med det formål at kunne rejse igen og har derfor også vidst at det ikke var noget der skulle vare ved.
    Min familie synes det er fanatisk at jeg har modet til at opleve verdenen på egen hånd, men samtidig ønsker de også at jeg falder til ro og lægger noget af den rastløshed på hylden.
    Jeg har tit tænkt på hvad andre familier siger til deres børn, som har brugt mange år på at rejse rundt og ikke er kommet igang med et studie endnu?
    Jeg har nogle gange følt en form for pres, når folk har spurgt mig hvad jeg laver og om jeg snart skal igang med et studie.
    Men jeg laver jo det jeg elsker, og det er at rejse.
    Jeg kunne aldrig forstille mig et liv uden at rejse – det er verden simpelthen for spændende til:-)

Jeg har endnu ikke fundet opskriften på at falde på plads i de gamle rammer efter en rejse igen, det tætteste jeg er kommet på det er vidst en så rutinepræget hverdag som muligt.
    Lige nu søger jeg f.eks. Job og længslen efter at komme ud igen er meget kraftig, på trods af at jeg netop kom hjem fra en lille weekendtur i sidste uge.

Dette var måske ikke så meget de svar du søgte på dine spørgsmål, blot nogle tanker fra en som leder lidt efter det samme og også er nysgerrig på emnet.

Jeg glæder mig til at læse hvad andre har at sige:-)

De bedste hilsner,
    Stine

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account