This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kyrstein

Hej alle

Vi er to piger der tager til Australien i efteråret i ca. 1½ måned. Vi har indtil videre tænkt os at se:

Sydney Harbour Bridge
    Sydney Opera House
    Blue Mountains
    Australia Zoo
    Fraser Island
    Whitsundays

Er der nogle der har andre ting man bare skal se? Vi rejser kun på østkysten mellem Sydney og Cairns, og tager også en tur til Fiji.

Anonym Dennis

Hej, jeg var også i Oz i 2008 på Østkysten og på Fiji i præcis 1½ måned. Vi var også i Byron Bay og surfe, anbefales – tag et begynder surfer kursus, hvis I er helt nye, det er bare sjovt. “Mojo Surf” i Byron Bay skal i bruge 🙂

Tag i Sydney et Walk over broen, fantastisk tur. Lidt dyrt dog. Men det skal bare gøres.

Vi nåede ikke til Cairns, men resten af det du nævner, så vi og var vi i. Vi tog et 3 dages cruise til Whitsunday islands fra Airlie Beach med en Trimaran (dobbelt katamaran) der hedder Avatar. Anbefales også!!!

Vi boede i Noosa Heads hvorfra vi tog en bus til Australia Zoo – som har specielle busser som kun kører der til og tilbage.

Vi fløj fra Brisbane til Fiji (Nadi airport) og sejlede ud til nogle øer vi boede på i 6 dage. Anbefaler Mantaray Island, men har også hørt godt om Malolo Lailai. Party-øen skulle være Beachcomber island, som jeg ikke var på.

mvh
    Dennis

Anonym Pernille23

Jeg kan også varmt anbefale at tage på en sejltur i Whitsundays.. Det var en rigtig fedt oplevelse, på trods af at vi var ret uheldige med vejret.. Det regnede en del, men en rigtig god oplevelse!

Derudover synes jeg næsten I skal til Cairns.. Det er et dejligt sted og fra Cairns er der rigtig gode muligheder for dykning og snorkling og det er virkelig fedt! Tog selv et dykkercertifikat ved “down under dive” i Cairns og det var en af de bedste oplevelser nogensinde.. Og hvis man ikke synes man vil bruge en uge på et dykkercertifikat, så er der også mulighed for en dags ture ud til koralrevene og snorkle og det er også ret fedt! Derudover er der mange muligheder for at tage fra Cairns til Cape Tribulation..

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account