This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Travelaroundtheworld

Hej alle.
    Jeg overvejer her først om 1 år, og tage 3 – 4 mdr afsted til evt. Australien, New Zealand og Thailand.
    Nogen der kan anbefale nogle rejse bureauer?
    Jeg har hørt om STA Travel, Jysk rejse bureau og Kilroy. er der nogen der kan anbefale et bureau?
    Er der nogen der bare har noget man SKAL opleve i enten New Zealand, Thailand og Thailand, hidden treasures?
    Nogen der kan fortælle om deres budget , lommepenge osv ??
    På forhånd tak for hjælpen 🙂

Anonym Søren

Søg forum, der er tonsvis af guldkorn hvis du eks. søger på “budget” der findes svar på stortset alt det du spørger om. og mange rigtig gode svar.

God jagt

Anonym jordbærhjelm

Hej
    Jeg var selv afsted i Australien, New Zealand og Thailand sammen med to veninder i knap fire måneder og kom hjem for godt 1,5 måned siden. Vi planlagde selv vores rejse, dvs bestilte selv flybilleter, de to første overnatninger og leje campervan i Australien. Resten bestilte vi undervejs på turen.
    Vi havde også først kontakt med Kilroy, men eftersom vi selv undersøgte hvad de forskellige flybilletter kostede, viste det sig vi selv kunne gøre det billigere og derfor valgte at gøre det hele selv. Det hele viste sig at køre som smurt.
    Omkring hidden treasures så kommer det jo meget an på hvor du skal hen.. Men oppe ved cairns i australien er der mange spændende vandfald hvor man kan tage sig en badetur, vi fandt frem til Josephine falls og milla milla falls. Hvis du kan lide vin er Hunter Valley bestemt et besøg værd! Derudover synes jeg at hvis du kommer til nordøen i NZ er det et must at du tager vandreturen Tongariro Alpine Crossing. Fantastisk vandretur ved en vulkan hvor der er de smukkeste smaragdgrønne bjergsøer. I Thailand tog vi en trekkingtur i Chiang Mai, hvilket var helt fantastisk. Vandre i junglen blandt banantræer, tage en kold dukkert ved et vandfald, møde forskellige stammer og sove i høje bambushytter med udsigt udover fantastisk natur.
    Vi brugte omkring 60.000-62.000 hver på lidt under 4 måneder, og der tog vi på de udflugter og oplevelsesture som vi havde lyst til. Snorkle ved revet i aus, ayers rock, surfe, fraser island, whitsunday, operakoncert i sydney, hesteridning, riverrafting, skydive, glacierwalk, kano, trekking, elefantridning, dykning og meget meget mere. Dog sparede vi en del på maden.
    Håber du kan bruge lidt.

Hilsen simone

Anonym Thomas

Abel Tasman nationalparken er en fantastisk NZ oplevelse. Sørg for at sov derude i 1-2 nætter og book evt. en kanotur tilbage til startbyen. Fantastisk!

Anonym Travelaroundtheworld

ej det lyder fantastisk ! Tusind tak for svarene Simone og Thomas, jeg har i hvertfald fået masser af ideer og inspiration !

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account