This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Casandraa

Hej alle.
    Min veninde og jeg skal ud og rejse til januar, hvor vi starter ud med 2mdr i Australien og så lidt over en måned i Thailand efter.
    Vi vil gerne rejse fra Sydney til Cairns, men hvad er bedst? leje en campervan eller tage fx. greyhound?
    Og hvad er mustsee i Thailand (lander i Bangkok)
    Hvad skal vi regne med af budget? 🙂
    Og skulle i have andre gode råd til turen, så kom gerne med dem også! 🙂

Mvh.
    Casandra

Anonym jacob

Australien er der i kommer til at bruge mange penge, budget ved jeg desværre ikke.
    men en god backpacker rundtur i thailand, med diverse aktiviteter vil koste jer ca. 10000 kr for en måned.
    i skal dog lige gøres opmærksom på at den thailandske regering pr 1 oktober hæver alle indgangs priser til deres national parker med 150% ( fra 40 kr til 100 kr )
    vil i besøge mange af den slags steder eller zoo, tivoli og lignende. så tag på khaosan road, og skaf jer et fake teacher id. så betaler i kun thai takster når i skal ind steder. i zoo er det fx 500 bht istedet for 1000 bht osv osv. så det kan godt betale sig.
    arbejder pt som lærer hernede, derfor ved jeg det 😉
    i kan finde boden der laver fake id midt på khaosan road. den er ret nem at finde.

Anonym jacob

evt hvis de ikke kan lave et id kort, så få dem til at lave en fake arbejdstilladelse. virker på samme måde.

Anonym LisbethFriis

Nej, helt ærligt…!

Hvilken holdning har vi i Danmark til fremmede (turister, indvandrere m.m.), der bevidst snyder og lyver for personlig vindings skyld??

Og hvilken situation kommer man til at stå i, hvis det bliver opdaget??

Det er virkeligt dårlig stil, som rejsende, at købe falske ID kort for at undgå at betale for sine oplevelser.

Anonym jacob

spørgsmålet er ikke om at undgå at betale, men at betale en fair pris .. thailand er desværre gået hen og blevet et udnytter land, de malker turister for alt de kan komme til. også kun derfor jeg anbefaler denne løsning.
    kan ikke se nogen grund til at betale 5 gange så meget for indgang, som en lokal.
    men det er som sagt bare et tip, i kan følge det eller lade være.

Anonym jacob

og hvor mange steder i dk kræver vi 5 dobbelt betaling af turister og lignende ?

Anonym Tine

Budgetmæssigt er meget individuelt, men regn med 5-10.000 i Thailand (jeg brugte 5000 kr og sparede ikke, men dykkede heller ikke) og 15-20.000 i Australien, pr måned.

Jeg vil forslå, at I lejer en bil i Australien. Det er godt nok dyrere end bussen, men til gengæld kan I spare på overnatninger. I Australien er det nogen steder tilladt at overnatte gratis på rastepladser og andre forskellige steder. Det er super hyggeligt og helt sikkert. De billigste I kan leje er nok et spaceship eller en jucy bil, der følger ofte udstyr med til bilen, så I kan lave mad. I kan også slå opslag op på hostels, så I kan få en ekstra person med i bilen, hvis I vil spare nogle penge 🙂

Anonym LisbethFriis

Hvis man ikke bryder sig om vilkårene i det land man har valgt at besøge, skulle man måske overveje at blive væk i stedet. Alternativt kan man rette sine frustrationer til de relevante myndigheder. Men det er respektløst og dumt – bevidst – at snyde for egen vindings skyld.

Iøvrigt fremgår prisen på Dusit Zoo’s website sådan:

Thai People
    – 50 Baht for adults
    – 30 Baht for Higher Vocational Certificate Students / University Students
    – 10 Baht for Children – Vocational Certificate Students
    – 30 Baht for Teacher, soldier, police (with uniform)
    – Free of charge for Elderly (60 Years of Age or Above), Handicapped, Monks

Foreigners
    – 100 Baht for Adults (Ca. 20 dkk)
    – 50 Baht for Children (Ca. 10 dkk)

Personligt ville jeg nok ikke tilråde, at anskaffe falske dokumenter for at spare f.eks. en 10’er på en Zoo billet, i et land hvor straffen hvor besiddelse af falske dokumenter straffes med op til 3 års fængsel og/eller en bøde på 6000 bht.

Men sådan er vi jo så forskellige!

Anonym Casandraa

I må have mig undskyldt, men syntes visse personer ødelægger mit indlæg.
    Der er kun en som har besvaret mine spørgsmål, resten diskutere om jeg skal snyde eller ej.
    Hvilket jeg meget tydeligt vil påpege at jeg bestemt IKKE har tænkt mig! Snyder ikke for at spare penge!!
    Så vær venligst sød og holde fokus på mine spørgsmål, tak 🙂

Anonym LisbethFriis

Undskyld, Casandraa…du har fuldstændig ret. Det er ikke i orden, at ‘stjæle’ dit indlæg på den måde. Jeg beklager…!

Anonym jacob

nu har jeg så været i 5 forskellige zoo’s i thailand, og i ingen af dem har priserne været så lave.

priserne er normalt i omegnen af 1000 bht for forigner.
    og 200 bht for thai.

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account