This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym kasper.gad

Hej 🙂

Vi er to, som skal havde tænkt os at backpacke i Thailand, Campodia, Vietham og evt. Laos i 1-2 måneder til april.
    Vi er lidt i tvivl om, hvor meget man skal have planlagt hjemmefra. Er det bedst at bestille flybilletter mellem stederne hjemmefra, eller gør man det undervejs?
    Er der nogle, som har gode råd til steder/ting/områder som bare skal opleves?
    Er det nemt at møde andre backpackere undervejs, eller hvordan opsøger man andre?
    På forhånd tak for hjælpen 🙂

Anonym Travelmate.dk

Hej,

Hvis I ved hvornår I vil flyve, så kan det godt betale sig at købe hjemmefra 1-2 måneder i forvejen. Det er her man får de største rabatter, men når det så er sagt, så er det i forvejen utroligt billigt at flyve rundt i Sydøstasien – selvom man booker bare nogle dage i forvejen.

Så hvis I har lyst til at have friheden for at bruge lidt ekstra dage i ét land fordi I finder ud af at det er federe end forventet – eller hvis I møder nogle andre backpackers som I gerne vil følges med, så vent med at bestil.

Sydøstasien vrimler med backpackers, så at møde andre skal I overhovedet ikke bekymre jer om. Hvis I flyver til Bangkok kan I passende slå jer ned på Khao San Road og få smag for hvor mange backpackers der egentlig er.

Hvad angår flere gode råd til ting som bare skal opleves kan du oprette en tråd på vores forum.

Mange rejsehilsner,
    Jens fra Travelmate

Bliv inspireret, få gode råd og hjælp til din planlægning, eller find en rejsepartner. Besøg os på http://www.travelmate.dk

Anonym vietnam-rejser.dk

Hej Kasper

Som Jens rigtigt siger, så ville jeg vente med at bestelle fly til i er i de enkelte lande. Friheden er bedre, og ens tur arter sig langt fra altid som man regner med.

I kan møde nogen der har været de steder som i har planlagt, men som også kan fortælle om steder der måske er flottere, mere spændende, og så ændre i jeres plan. Mit råd vil være at i venter med at bestille.

Der er næste flere backpackere end Thailændere i Thailand. Det er der selvfølgelig ikke, men der er rigtig rigtig mange, og det er over alt. Da jeg selv rejste med rygsæk første gang i 2007, tog jeg præcis samme tur som i vil. Jeg brugte dog 5 en halv måned (1-2 måneder er måske lige kort nok til 4 lande), og faktisk mødte jeg danskere i hver eneste by jeg var i. Jeg siger ikke det er godt, da man jo ikke nødvendigvis rejser ud for at møde danskere alle steder, men det siger måske lidt om hvor mange backpackere der er i asien.

En anden ting, et lille tip, hvis i vil møde nogle at følges med. Så rejser de fleste fra Thailand, over Cambodia og op gennem Vietnam, for så at tage ind i Laos og videre til nord og sydthailand.

Rigtig god tur.

Venligst
    Kenneth, Vietnam-Rejser.dk

Anonym travelbuddy

Hejsa

hvis i vil møde andre skal nok mest bo på vandrehjem, der er det lettest at mødes med andre og mingle lidt og snakke om oplevelser.

Jeg skal selv til Cambodia juni/juli, så hvis i er i området så giv et praj 🙂

Poul

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account