This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym SiDooN

Jeg er ved at planlægge en 6 måneders backpacker rejse i Asien fra marts til september 2011. Jeg har aldrig være i Asien før, så er åben for alt.

Min tanke er at starte i Nepal og så rejse ned igennem Indien (ca. 1½ md). Herfra vil jeg rejse til Malaysia (3 uger), Thailand (3 uger), Cambodia (3 uger), Vietnam (2 uger), Kina (4 uger), Hong kong og Filippinerne (2 uger). Så er der 3 uger til diverse tidsforskydninger. Jeg forventer at flyve over de større afstande og ellers rejse med offentlig transport. Hvordan ser tidsplanen ud? Og er der andre steder jeg SKAL opleve?

Hvis jeg gerne vil opleve: (protieret)
    1. Dykkersteder
    2. Junglevandringer
    3. Nationalparker
    4. Kulturskatte
    4. Bjergvandringer
    5. Etc.

Har har nogle få ting, som jeg meget gerne vil opleve.

Generelle oplevelser: Generelt nogle fede dykkersteder, som måske ikke er voldsomt turistet. Derudover vil jeg gerne opleve Borneos regnskove, dyr og strande. Den forbudte by, Den Kinenske mur, den store Buda i Thailand, Ranthambhore National Park, Elefanter og meget mere.

Samlet set vil jeg gerne have nogle forslag til andre ting og steder jeg skal opleve. Samt om turens længde passer til det jeg gerne vil opleve. Derudover vil jeg gerne have tilpasset turen, så jeg har bedst muligt vejr hele vejen. Jeg forventer at have omkring kr. 90.000 til turen. Jeg forventer at tage det meste af turen alene.

Jeg er kun i den indlevende fase endnu, så derfor håber jeg, at nogen kan komme med lidt inspiration til turen. Spørg hvis der ønskes flere informationer.

-Steffen

Anonym sanja

hey…

har lige et par forslag til sights på din meget spændende rejse:

Nepal: Chitwan nationalpark, evt. raftingture

Indien: Taj Mahal, Jaipur – den lyserøde by, Jog falls i Karnataka, backwaters i Kerala og evt. en tigerpark.

Thailand: Nattog til Chiang Mai og på trekkingtur deroppe. Bangkok – tag på Skybar. udeservering på 65. sal med den smukkeste udsigt over hele byen. Phi Phi islands. Koh Tao hvis du vil dykke. Evt. Kog Chang og Koh Samet på vejen til Cambodia.

Malaysia: Perhentian islands, Kapas island, Taman negara, Mt. Kinabulu på Borneo og orangutan reservat på Borneo + evt. langhuse i sarawak. og Batu caves udenfor Kuala Lumpur. – og fish spa i china town i kuala lumpur.

Cambodia – Ankor Wat og killing fields.

Håber der var lidt inspiration…

Gid det var mig som kunne tage på den spændende tur…

mvh. Sanja

Anonym sanja

I sarawak på borneo er Bako nationalpark også en mulighed. der er også et fedt dyreliv… – ogman kan overnatte i nationalparken.

Mht. vejret skal du være opmærksom på regntiden. Indiens vestkyst er helt umulig i sommerperioden – og det er de fleste andre lande også. Jeg har dog haft ok erfaringe rmed at rejse i Malaysia og Thailand i jun/juli – men der er altså meget regn. Vinterhalvåret er generelt bedst til rejser i Asien, men sommeren kan nu også godt gå an – bare ikke omkring Goa og Mumbai i Indien.

De steder der er bedst at rejse i sydøstasien om sommeren er vist nok Indonesien – f.eks. Bali.

Husk i øvrigt at undersøgevisumforhold…

Jeg ved, at man i Indien SKAL have visum inden du lander – koster 350 kr. Du skal også bruge visum til Cambodia og Nepal. Thailand og Malaysia skal du ikke have visum hvis du er der under 30 dage og Vietnam er det ikke nødvendigt hvis du er der under 15 dage – de andre landes visumregler kender jeg ikke – men undersøg det…

spørg igen, hvis du gerne vil have uddybet noget af det jeg har skrevet.

mvh sanja

Anonym Rasmus

Jeps. Undersøg klimaet. Sommeren er den bedste tid til det nordlige Indien og Nepal, Så der ser det godt ud, mens juni til august kommer ekstremt nedbør ved Goa.
    Synes personligt at Thailand kan berejses hele året. Foråret er det varmeste og tørreste, om sommeren er Koh Samui/Phangan siden bedre end den vestlige, hvor man mange steder ikk kan bade ved stranden pga strøm.
    Husk på oversvømmelser i Laos, Cambodja og Vietnam.
    Kina er bedst om efteråret, da sommeren kan blive meget varm.
    Ellers synes jeg din plan ser fin ud. 3 uger lyder dog som lidt længe i Cambodja, hvor jeg evt ville tage Laos med!!
    2 uger er tilgengæld for lidt til Filippinerne, som jeg synes er et af de fedeste lande i regionen og med god dykning!!
    Den bedste dykning i Asien (min mening) må helt klart være Sipidan Island i Sabah på Borneo. Husk at reservere plads på nettet, da det er en national park. Men her er der garanti for hajer, havskildpadder osv!!!

Anonym Gøj

Hej
    Lidt sent svar, men du skal jo ikke afsted før 2011.Uenig med foregående svar. Nepal er bedst i marts /april eller oktober/november. Om sommeren regn.
    Hvad med at kickstarte din tur med lidt frivilligt arbejde, kombineret med trekking og eller junglesafari. Tjek http://www.vcdnepal.org . De kan arrangere det hele, så du får en oplevelse ud over det sædvanlige. God tur.

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account