This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Meningen er jo ikke, at I skal se det hele i hvert land, men kun en lille del. Ellers kunne I jo ligeså bare vælge tre lande ud og så koncentrere jer om det.
    I har 10 uger, og det kan godt nås, som jeres konsulent har foreslået.
    Hvis jeg skal komme med et ændringsforslag, så er der jo også mulighed for at komme ud til Amazonas fra Peru og Bolivia. Peru er der flere steder.
    I kunne evt også droppe Buenos Aires eller Rio og tage videre derfra. Selvom det er fede byer på hver sin måde.

mvh
    Claus

Anonym lau.ped

Hej!
    Vi er to veninder der planlægger backpacker-rejse i Sydamerika med start januar 2011. Vores plan er at tilbringe 2½ måned her, inden vi skal videre til Mellemamerika.
    Konsulten fra Killroy har foreslået os denne rute:
    Starte i Rio, rejse mod Argentina og til Buenos Aires, herfra til Bolivia, gennem Bolivia og til Peru, og til slut fra Peru til Ecuador (hvor vi gerne skal på tur i Amazonas).

Er der nogen der har erfaring med denne rute eller noget der minder om den? Vi har selv ingen erfaring, og vil helst ikke lade os “snyde” af en rejsekonsulent.
    Jeg synes det virker som mange lande på forholdsvis kort tid, vil nemlig gerne undgå at have for travlt. Rejsekonsulenten mener sagtens vi kan nå det.
    Men er det muligt at nå denne rute? Vi skulle jo gerne nå at opleve en masse og ikke bare sidde i en bus hele tiden. 🙂
    Nye forslag til ruten modtages meget gerne!

Mange hilsner Laura

Anonym Christina

Hej.
    Jeg synes ikke, at I skal bekymre jer om, hvor meget I kan nå eller planlægge for meget. Nogle steder kommer jo positivt bag på en, og så får man lyst til at blive hængende en uge mere – og det skal der jo være plads til!

Jeg rejste igennem Sydamerika, hvor jeg også startede i Rio (2 uger), derefter Argentina (en hel måned), så Bolivia (også en måneds tid) og Peru i 2 uger. Intet var bestemt udover, hvor vi startede og hvor vi sluttede. Og vi tog med bus hele tiden. Der er rigtig gode busforbindelser, jo. Ellers kan I overveje fly.

Håber I får en god tur.

Anonym Perry Dahl Christensen (send_flere_penge@hotmail.com)

I virkeligheden er det en afvejning af om man vil opleve mest muligt på kortest muligt tid med de fordele og ulemper det indebærer, eller om man også gerne vil have tid til at få det land man rejser i lidt ind under huden med de fordele og ulemper det indebærer.

Hvis det var mig selv, ville jeg nok foretrække ihvertfald en måned ekstra til den tur I skal på, eller alternativt skære noget af det fra, men jeg brugte også 6 uger alene i Bolivia, som er et helt fantastisk land (og billigt).

Som de andre skriver, skal I ikke planlægge for meget. Det gør det sværere at lave afstikkere hvis man får lyst til det. Fastlæg afrejsedatoen til Sydamerika og den dag, samt det sted hvorfra I skal flyve til mellemamerika. Dog bliver i nødt til at booke god tid i forevejen hvis I gerne vil opleve Machu Picchu, da der er begrænsning på det daglige antal af turister på Inka-ruten.

God tur 🙂

Anonym Thomas

Hejsa, har lige rejst på noget af den samme rute. Hvis I skal på den klassiske 4-dages tur til Salar de Uyuni, så vil jeg anbefale, at I starter turen i Tupiza og rejser mod Uyuni (i stedet for at starte og slutte i Uyuni). Naturen omkring Tupiza er fantastisk, og jeg tro, at Uyuni er den mest triste by, vi besøgte på vores tur. Det er bare hurtigt videre 🙂

Anonym Thomas loves Colombia

Jeg tilbragte 2 måneder i Colombia, heldigvis foreslår Kilroy endnu ikke Colombia (så har vi det for os selv lidt endnu), men der går nok ikke længe før de også for øjnene op landet. Har været i næsten alle lande i Sydamerika og Colombia er stadig nr. 1 hos mig og udover vild natur, så er Bogotá et godt sted at lære spansk inden man tager videre….. Faldt over denne side lavet af en dansker i Bogotá: http://www.bogota.dk

Viser 6 indlæg - 1 til 6 (af 6 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account