This topic is empty.

• Forfatter
     arbirk2

Hej Katja,
    Først: Slap af!
    Dernæst: Det er ikke farligt. du/I bliver ikke rippet. Men det er godt med kontakter og en smule planlægning på forhånd.
    Du kan se mit forslag til at backpakce fra Nairobi til Vicotriasøen under rejsetip. Det bedste er så hurtigt som muligt at komme ud på landet.

Jeghar mange forslag og kontakter. Ukerewe Tourist Association formidler korte frivillig jobs, men med undervoisning. De har ingen børnehjem der, fordi børnene bor hos deres familie (dvs. selv om faderen og moderne er døde, er der stadig familie til at tage sig af dem.) Men alligevel er undervisning, mødet med wazungu (os Europæere) vigtigt. Denne verden er alt for opdelt både her og der.

Så hvis du gerne vil ahve flere forslag så hjælper jeg gerne.
    God tur
    Michael

Anonym none

Hej Katja!
    Klik på Michael´s brugernavn arbirk2 og du kommer til hans profil. Når du er kommet derind vil jeg anbefale dig, at klikke på menuen “Oprettet” og dernæst på “med offentlig transport i Østafrika”. Det førnævnte indlæg indeholder advarsler mod at modtage mad, drikke og tobak af medrejsende.
    Mvh. Jesper

Anonym none

Hej Michael!
    Kender du Nairobi – Kisumu jernbanen http://www.eastafricashuttles.com/nairobi-kisumu-train.htm ?
    Mvh. Jesper

Anonym none

Hej Katja!
    Rejsevejledningerne fra Udenrigsministeriet http://www.um.dk/NR/exeres/FDA89A71-56EB-4CBF-BD6B-785933535B45.htm for Kenya og Tanzania lyder ret alvorlige.
    Du kan tage en snak med Michael om hvor alvorlig du skal tage advarslerne fra Udenrigsministeriet.
    Mvh. Jesper

Anonym Kayway

Hej!

Vi er to piger der gerne vil backpacke i Afrika. Vi har bestilt en retur billet fra 2. januar til 30. januar og længere er vi ikke.
    – Jeg bliver meget skræmt af folks meninger om det, og er næsten begyndt at trække mig tilbage! Kan man overhovedet backpacke i Afrika, eller bliver man rippet overalt?
    Vi har bestilt rejsen til Nairobi, og vil starte der!
    Er der mulighed for at rejse med tog og bus dernede? Eller er det for usikkert for to (lyshåret) piger? 🙂

Jeg ville rigtig gerne ned og finde et børnehjem, og arbejde, så man kunne gøre en lille forskel dernede – men er det muligt bare at komme udefra uden organisation?

HJÆÆÆLP!

Mvh Katja

Anonym Anonym

Hej Jesper,
    Nej jeg kender ikke specifikt Nairobi – Kisumu Jernbanen. Men efter mine oplysninger kører der ingen passagertog på den rute. Jeg tager altid bussen på det stykke. Gerne via Kericho, hvor man kommer igennem de store flotte teplantager. Så skal an selvfølgelig rejse om dagen. Så får man jo også set Rift Valley.
    I Kisumu, kan jeg anbefale at se museet. Lille men også fortællende.

Til Katja
    Som jeg læser rejsevejledningerne er de meget generelle. Og hvis du rejser som backpacker er chancerne for at være i nærhede af de såkaldte terrormål jo meget små.
    Ja, røveri foregår, men hvis man tænker sig om og følger de råd man får, så er det kun sjældent det sker. Det er når man gør noget folk prøver at få een fra at det sker. Som at tage med een hjem om aftenen for at spise aftensmad. Det skal man ikke. Brug de taxichauffører der hører til det hotel/guesthouse du bor på. I Nairobi anbefaler jeg Terminal Hotel.
    God rejse

mvh
    Michael

Anonym Katja

Tusind tak for alle svarene! Jeg er meget i tvivl om hvad vi skal gøre, men vi ar prøvet at kontakte statravel.dk, da man kunne rejse rundt i Afrika for 15000 kr, altså kun flybilletter til de forskellige steder. Derpå er vi nogenlunde sikre, og så kommer vi også vidt omkring!

Kender nogen af jer steder i Nairobi, hvor man kan komme ind og arbejde, eller ligger der simpelthen små organisationer dernede man kan benytte sig af?

Er meget glad for de svar mht. røveri, folk herhjemme har virkelig prøvet at skræmme mig til at lade vær, selvom det var min største drøm. Selvfølgelig har jeg og min veninde ikke tænkt os at gå med nogle osv., vi vil bare gerne kunne færdes på gaderne uden vi bliver truet osv(som man siger at 2/3 danskere bliver dernede)… :-S

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account