This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Mieschandorff

Hej

Jeg ville bare hører angångde backpacking i Thailand Phuket.

Jeg skal med min veninde fra 24. juni til 7. august til Phuket, Thailand. Vi har aftalt at vi vil køre backpackerstilen.

Vi ankommer i thailand d. 25. juni.
    Hvor mange penge skal vi ca. ligge af?
    Vi vil gerne ud og opleve noget, men også slappe rigtig meget af inden vi skal hjem til 3.g.
    Spisning og steder vi skal sove skal bare være billige og nogenlunde i stand.

Mine forældre har hjulpet med at kigge på det og de siger vi skal spare 20.000 op bare for at leve okay godt.
    Men er det ikke man penge at bruge?

Er det bedst at bestille hotel hjemmefra så man har noget når man kommer derned eller er det lige så nemt og billigere og vente til man er kommet derhen?
    Håber i kan hjælpe?

Anonym DanielJohansen

For 20.000 kr. kommer i til at leve som kejsere, i hvert fald i forhold til jeres ambitionsniveau. Thailand er bestemt i den billige ende af lande at backpacke i, hvis ikke blandt de billigste – og accommodation er generelt af rigtig fin standard.

En retur til Bangkok bør ikke koste mere end 5.000 kr. hvis i bestiller i god tid, og helt ned til omkring 4.000 kr. hvis i er heldige. Overnatninger koster op til 50 kr. men så er de også virkelig godt, og ned til 10 kr. for et dormitory. På hostels er der gerne morgenmad inkluderet i prisen. For et budget på 250 kr. dagen har i det rigtig godt og så er der rigeligt med plads til at drikke øller.

Det er en smagssag om man vil booke hjemmefra, men det er ingen nødvendighed. Kig på hostelworld.com og hostelbookers.com for at finde billige overnatningsmuligheder. Sidstnævnte opkræver ingen gebyrer for booking og påstår derfor at være 8-9% billigere end de øvrige sites.

I og med i besøger Thailand i regnsæsonen kunne det måske være interessant for jer at overveje, at besøge østkysten (Thailandske Golf) fremfor Phuket. Der er færre regnvejrsdage og falder mindre mængder nedbør. Se på Koh Tao, Koh Samui og Koh Phangan. Alternativt er den Malaysia halvø også et rigtig godt bud. Man kan vælge et flyve til Kuala Lumpur som også byder på et par seværdigheder, og derfra har i adgang til Pulau Perhentian og Pulau Tioman for at nævne de mest populære. Det er bare forslag, og når det er sagt drejer det sig på Phuket måske kun om en time dagligt med lidt nedbør og det er slet ikke sikkert det er alle dagene:)

Anonym Mie Larsen

Tusind tak for svaret.

Hvor billigt kan man lave sådan en tur til Thailand Phuket.
    Vi er to piger som godt vil opleve en hel masse, på en masse ture og se en masse.
    Vi vil gerne opholde os i Patong beach. i hvert fald bo på hoteller der.

Vi vil gerne shoppe en del og engang i mellem spise noget lækkert mad.

Hvor billigt vil i sige vi kunne gøre det?

En anden ting er, flybilletter. Hvad er billigt, det billigste vi har kunne finde er fra kastrup til phuket (tur/retur) til 5900. Vi skal dog også sidde i flyet i over 20 timer.
    Det er ligemeget om vi skal flyve fra kastrup eller billund, billund ville dog være mest praktisk?

Hvad skal vi se i Thailand? 🙂

Anonym torben

jeg vil sig omkring 100 kr for et dobbeltvær.
    på puhket der er lidt dyrere end mange andre steder minus hua-hin.skrab du bare sammen du kan altid tage overskudet med hjem.lad være med at tage for meget tøj med har sku altid for meget med trods 6-7 rejser til thailand.glæd jer. go tur og pas godt på jer selv.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account