This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym none

Hej folkens.
    Mig og en kammerat vil gerne afsted som Backpacker i Asien her til Januar… Så vi har en del spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe os med?
    Vi vil gerne være afsted i lidt under 4 måneder. og vi vil gene rejse i Laos, Cambodia, Vietnam og Thailand. og måske Malysia? Men så skal man da næsten os se Singapore.? Men det er nok Thailand vi vil bruge mest tid i, hvor vi gerne vil forbi Koh phenang og Chiang Mai, da jeg har hørt at der skulle være mange unge mennesker og nogle vilde fester 😉
    Er der noget i disse lande vi BARE SKAL se, nu hvor vi er der?

Hvordan er det med fly billetter, rejse forsikring, visum og vaccinationer osv.?

Hvornår skal vi til at bestille fly billetter, og kender i evt. til nogle gode rejsebureauer?

Hvordan er det med visum’? er det noget vi kan købe ved de forskellige grænser, eller skal det købes hjemme fra? og hvad koster det ca.?

Ved der er nogle vacciantioner vi skal have? Men hvilke og hva kommer det ca. til at koste?
    Er der noget medicin, som i syntes er godt at have med på rejsen, f.eks malariepiller, mavepiller og hovedpinspiller, og hvad der nu ellers skulle være, og hvad løber det op i, i kroner ca?

Er det sådan at der er nogle decideret ruter vi kan rejse af i de forskellige lande, som andre backpackere (Måske nogle af jeres) har brugt?
    Hvordan forgår det med at rejse rundt i landene og fra det ene land til et andeet? Er det med busser? eller tog?

Hvor mange penge skal vi ca. have spare sammen? Vi har snakket om at 20-30.000 kr i lommepenge burde være rigligt?

-Glæder mig til at hører fra jer.

Mvh.
    dexter

Anonym stepher

Jeg vil anbefale jer at bruge Jysk Rejsebureau, de er eksperter i backpacking, ved alt om visum osv, har kontorer i flere af de lande I skal til, er billige og så er de super søde. Jeg rejste med dem sidste år og bruger dem igen, når jeg tager til Thailand til August.
    Af vaccinationer skal I kontakte jeres læger, de ved hvad der er bedst. Jeg har selv fået Hep A, stivkrampe og difteri i forbindelse med en tur til Kina og nu Thailand
    Mht ruter kan Jysk også hjælpe, de har også en masse ture, man kan tage på. Kig på deres hjemmeside, der er en travelplanner, så man kan kortlægge sin rejse.
    For en god ordens skyld vil jeg lige sige, at jeg altså ikke arbejder for Jysk, jeg har bare super gode erfaringer med dem, det er derfor at jeg nævner dem hele tiden.
    Rigtig god tur, Stephanie

Anonym mvs

Hej!
    Jeg har rejst i de samme lande som i planlægger at rejse i (undtagen Laos) og vi brugte ca 30.000 kr i alt. Vi købte flybillet gennem kilroy hvor vi fløj til Hanoi og hjem fra Singapore 4 måneder efter og så bestilte vi resten som vi kom frem derover. Det er meget lette lande at rejse i, forstået på den måde at det er relativt enkelt at booke transport og hostels der.
    Det kan godt være i får brug for flere penge da tingene nok er steget de sidste par år men 30.000 i lomme penge er helt sikkert nok vil jeg sige.
    Hav en rigtig god tur.

Anonym Anonym

Tjeck bogen “backpacking for begyndere”
    Selv om den fortæller om den første rygsækrejse for en familie, tror jeg I vil kunne bruge meget af den i forhold til jeres tur

Hilsen Gitte

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account