This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Claus

Indonesien er et ørige med ca 13000 øer. Der er mange muligheder for at se netop de seværdigheder, du efterlyser. Bl.a på Sumetra og Java.

En del af rejsen, som jeg ser det, går ud på, at ved hjælp af lokale og en gudiebog finder ud af, hvor der er mulighed for at få sine sanser pirret. Alene det forberedende arbejde med at finde informationer, er en rejse i sig selv.

Derfor er mit råd at lave en plan for, hvad der skal ske, når I lander i Jakarta (?) eller Denpasar. Med den tidshorisont, I har til rådighed, er der mange muligheder for at gå i dybden med områder, som måske ikke modtager så mange turister. Og dermed få en unik oplevelse, som ikke masseturismen endnu har opdaget.

mvh
    Claus

Anonym LouiseSS

Hej 🙂 min kæreste og jeg rejser til Indonesien til marts og har tænkt os at rejse rundt der i ca. 2 måneder. Vi har dog lige et mindre problem, for vi ved ikke hvad man absolut skal se, så jeg håber, at i kan komme med gode råd.
    Jeg har desværre en knæskade hvilket gør, at jeg ikke kan vandre i flere timer, men eller er vi åbne for alle forslag 🙂
    Vi vil gerne opleve kulturen og lokalbefolkningen, samt komme kontakt med aber og delfiner, ride på elefanter, riverrafte, dykke, opleve lækre strande og så selvfølgelig se alle de flotte steder.

De øer vi overvejer at besøge er Java, Bali, komodo og gili-øerne.

Anonym LouiseSS

Okay tak skal du have 🙂 Hvor meget skal man planlægge derhjemme fra, det er vores første backpackerrejse så vi ved ingenting 😉 Vi overvejer at lande i jakarta og så tage toget til yogyakarta og så videre øst på derfra. Vi har et budget på ca. 25.000 kr, er dette realistisk? Vi har ikke noget imod at spise billigt og bo lidt primitivt, men vi vil gerne se så meget som muligt.

Anonym LouiseSS

Hvis vi tager til sumatra ville vi gerne se orangtanger og evt. i nærkontakt med dem, hvor er dette bedst at gøre?

Og hvad vil i råde til angående udstyr?

Anonym Claus

I skal lave en overordnet plan, dvs, at I har en løs ide om, hvilken vej turen skal tage.

Jakarta er ingen speciel by (hvis du spørger mig). Den er mega stor, men I skal ikke bruge lang tid der. Men efter en lang flyvetur, så tag på et hostel, som I evt har booket i DK. Tag en taxi fra lufthavnen til hostellet. I kommer frem uden at skulle bruge tid på at lede rundt i en storby.

Næste dag forlader I byen med toget. I skal tage tidligt hen på stationen, det kan godt virke lidt kaotisk, og købe billetter til Yogyakarta. Det er en by, som er lidt mere turistminded, og I har på forhånd 3-4 steder til overnatning, som I tjekker ud. Når I så har fundet et sted, så slapper I bare af. Se lidt på byen, tjek Borubudur templet ud.
    På hostellet vil I møde andre med samme ideer eller andre, der har et helt andet syn på, hvad Indonesien er for en størrelse. Og det skal sammen med jeres guidebog få jer videre på rejsen.

Bukit Lawang og i det område på Sumatra er et godt sted at se orangutanger.

25000,- er det for jer begge to? Det k a n lade sig gøre, men så skal I også bruge jeres penge fornuftigt.

Husk at tegne en sygeforsikring, indbo dækker også bagage, men husk at tjek. Tag to kreditkort med, og de må IKKE ligge sammen. Hav nødpenge med 100 usd eller euro i små sedler. Rejs let, men en regnjakke er altid god.

Udstyr: Alt det, du tager med skal du have råd til at miste. Et par dyre jeans ville jeg efterlade i dk. Et par gode sko, men et par gamle løbesko eller lign er ok. Køb det derude. Tag tøj med til 6 dage og så få vasket.

Husk at Indonesien er et muslimsk land, og specielt på Sumatra er man stærkt troende. Undlad tank tops, t-shirts skal dække arme, ikke for korte shorts osv.
    Kommer I til Bali, er det noget andet, men det er jo en turistø og en anden religion, der hersker.

mvh
    Claus

Anonym MissAdventure

Jeg har været i Indonesien de sidste 3 år (3 x 6 uger)… har været flg. steder: Bali, Gili, Lombok, Komodo, Lembongan, Sulawesi (Bunaken og Lembeh) samt Pulau Weh…. Hvis I har nogle konkrete spørgsmål til disse steder, kan I bare sige til 🙂

Anonym Niko

Hvis i tager fra Lombok -> Gilli øerne bør i tage longtailboats fra Bangsal (på Lombok). Det er et træls sted at skulle igennem, men der er mange penge at spare. Billetkontoret ligger nede på selve stranden, så lyt ikke til dem der prøver at sælge dig de samme billetter til overpris (jeg endte med at købe returbillet til en helt ublu pris).

Gili T er “party”-øen, og der er mange stoffer i omløb, hvilket jeg ikke brød mig om. Til gengæld er Gili Air et herligt sted, med ro og tid til fordybelse.

God fornøjelse 🙂

Anonym LouiseSS

Tak skal i have 🙂 de 25.000 kr er pr. person 😉

Som turen ser ud lige nu så flyver vi til Kuala lumpur og tager et fly derfra til Medan(Sumatra), her rejser vi lidt rundt og tager så et fly fra Medan til Jakarta 2-3 uger efter. Fra Jakarta tager vi toget til Yogyakarta og ser Borubudur templet og Bromo vulkanen, derfra tager vi så mod Bali. Her vil vi gerne hele øen rundt eller det meste. Sanur, Kuta, Lovina og Ubud er med i planen, men gode råd modtages gerne 🙂 På bali tænker vi delfintur, riverrafting og elefantridning. Derefter vil vi gerne til komodo(3-5 dags tur). Vi vil afslutte vores tur med at tage til Lombok og gili øerne i 3 uger. På gili-øerne vil vi gerne dykke, hvor er dette bedst at gøre? Lyder dette som en ok plan? og hvad er der at se på lombok? Must do’s på bali, lombok og gili øerne modtages gerne 😉

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account