This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym sarah_smil

Hej
    Min kæreste og jeg er i gang med at planlægge rejse til sydafrika i marts måned og har nogle spørgsmål, som vi håber I kan være behjælpelige med, da vi ikke har fundet svar i de andre tråde…
    – Når man ønsker at tage på safari, er det så nødvendigt at henvende sig til et safaribureau, eller er det muligt bare at leje en bil og tage afsted på egen hånd?
    – Hvordan er mulighederne for offentlig transport?

Egentlig havde vi først overvejet at tage til Tanzania, men droppede det igen pga. vejrudsigterne ifølge dmi… Det skulle regne en del på denne tid af året..?

Mvh. Sarah

Anonym jones

Hej Sarah
    I kan godt leje en bil og selv køre rundt i de fleste store “game reservs” eller nationalparker i Sydafrika. Vejret på denne tid af året er fantastisk og perfekt for safari i det sydlige afrika. Jeg har selv boet i Durban hos min familie nogle år og har derfor været på safari en hel del gange og kan anbefale parken Hluhluwe Umfolozi og Kruger nationalpark. Her er muligheden for at se “the big five” god. I skal være klar over at muligheden for at se dyrene på tæt hold og hele oplevelsen er bedre hvis i tager med en jæger rundt evt gåtur – oplevelsen er langt federe og mere autentisk. Endelig kan i vælge at leje en “driver” og en 4×4 som kan tage jer rundt “off road” til sidst er der bare at sige god tur og nyd det. jones

Anonym Anonym

Glæd jer!! Sydafrika er det fedeste land!! Lej en bil, og kør vejene tynde. S.A. er en kæmpe legeplads og mulighederne er mange, både safari og andre oplevelser der kun fås i denne del af verdenen. Har både været i Tanzania og Sydafrika, og i har (efter min mening) valgt rigtigt. Er misundelig….

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account