Dette emne er tomt.
-
ForfatterIndlæg
-
22. juli 2004 kl. 1:35 #3501316Charlie Espensen
Hej jeg er ny i denne backpacker verden og jeg kunne godt tænke mig at prøve det, men jeg ved ikke rigtig hvilken rute, så hvis der var en af jer kunne hjælpe med at beskrive en bacpacker rute her europa så ville jeg blive glad tak.
Hilsen Charlie26. juli 2004 kl. 8:17 #3501325Kenneth Karl NielsenSpørgsmålet er meget bredt – Skriv lidt om hvad du ønsker at se, hvor lang tid du skal rejse og hvor mange penge du kan bruge osv.
Så skal jeg nok forsøge at sammensætte nogle ruter til dig..
Venlige rejsehilsner
Kenneth Nielsen
Backpacker Planet5. august 2004 kl. 2:24 #3501360Charlie EspensenHej kenneth
en af mine venner og jeg kunne godt tænke os at rejse igennem et par lande måske bruge en måned på det. vi har selv tænkt lidt på tjekkiet- østrig-(nord) italien? penge?! Ca. 2- 3000 kr hvis det kan lade sig gøre?
Hvis du har nogle andre forslag til de penge og dage så må du gerne skrive det.
Mange tak for hjælpen
Hilsen Charlie30. august 2004 kl. 4:33 #3501413Anonym2-3000 kr er meget lidt til en måned. Alene transporten giver 2-3000 kr.
På min interrailtur (Portugal 3 uger, og div. dyrere byer ialt 1 uge) brugte vi 10.000 kr ialt pr snude. Vi gjorde det endda så billigt som vi næsten kunne.
Jeg har lige været i Kroatien og Slovenien, forholdsvis billige lande. Men alligevel endte vi med at bruge en del penge.
Østrig og Norditalien (Verona og Venedig) var jeg også i. Her er prisneveauet endnu højere.
Hvis i sover i telt, ikke spiser på restaurant, og ikke har dyre vaner, så tror jeg at i kan leve for omkring 100 kr pr dag. Dertil kommer transport, entreudgifter, øl, luksus og lir.
Mit råd er at skære ned på tidsrummet, eller vælge de allerbilligste lande (eks. Bulgarien og lign).
Lån Lonely Planet på biblioteket. I dem står der altid forventede leveomkostninger for landene og de plejer at passe meget godt.
30. august 2004 kl. 4:37 #3501414metteksHov, det er mig der har skrevet ovenstående svar.
I øvrigt mener jeg ikke kan man kan tale om specielle backpacker-ruter. Det kommer jo meget an på hvad man kan lide. Er man til arkæologiske seværdigheder, natur, storby, aktion, afslapning, strandliv.
Jeg kan fx. godt lide at komme ud på landet. Jeg synes det er spændende at se hvordan folk lever der, og synes det er sjovt at se bondemænd med æselkærer. Mange vil sikkert synes at det er det kedeligste i verden. Det er derfor at det er vigtigt med god planlægning, at finde ud af hvilke muligheder der er. Og det er vigtigt at gøre sig det klart hvad man gerne vil.
Håber at du får en god tur.
-
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.