This topic is empty.
-
ForfatterIndlæg
-
8. marts 2004 kl. 1:30 #3500882
Cramon
Hej Allesammen
Jeg er ved at bestille en dykkerrejse til Filippinerne til sommer, og vil gerne udsætte hjemrejsen for at få set lidt af det, der er over vandet også. Inden jeg bestiller, kunne jeg dog godt tænke mig at høre fra nogle af jer, hvordan det vil være at rejse rundt dernede som alene pige sidst i tyverne. Er der mange backpackere? Kan nogen anbefale organiserede ture eller turselskaber på Filippinerne for backpackere? Håber at finde noget god trekking og rafting. Hvis der er nogen, der skal til Filippinerne i slutningen af juni/starten af juli, så kan vi måske mødes?
Tak for hjælpen:-D
12. marts 2004 kl. 8:24 #3500890Josefine
Jeg har rejst en del i Filippinerne og har aldrig haft problemer – at rejse i Filippinerne er efter min mening sikrere end at rejse i mange vestlige lande.
Der er flere gode muligheder for både rafting og trekking. Jeg vil dog anbefale dig at arrangere dem dernede – så kan du forhandle en god rabat sammen med andre backpackers.
Knus
Josefine
14. marts 2004 kl. 11:04 #3500896Kenneth Karl Nielsen
Hej
Jeg har undersøgt dit spørgsmål forskellige steder på nettet og spurgt nogle bekendte.
Omkring sikkerheden skal du som alle andre steder passe på, når du rejser alene. De Filippinske mænd vil gerne virke “macho” agtige overfor vestlige kvinder – dette kan både virke godt og skidt.
Pas på folk, der påstår at have mødt dig før (Jeg var betjent i lufthavnen) og skal lige vise dig noget. Et meget brugt trick er, at nogle vil tjekke om dine penge er falske og stjæler dem bare. Der er også lommetyve osv.
En ven af mig blev forsøgt bedøvet med kock out dråber i Manilla – men det kan ske i mange lande.
Det vigtigste er, at du altid forholder dig cool. Og er du i tvivl så spørg andre backpackers.
Angående trekking:
Dumaguete – siges at have god skovvandring
Taal Vulkanen skulle også være et godt sted
Mount Apo er Filippinernes højeste bjerg – 4 dage til toppen
Risterasserne ved Banaue er også en god vandretur værdRafting:
Tjek Cagayan floden ved Cagayan de Oro i Mindanao
Chico floden skulle også være god
Prøv eventuelt også at sejle i havkajakOvenstående er bare nogle forslag, som forskellige rejsende er kommet med. Prøv at søg mere om dem på nettet og tjek, hvad guidebøgerne skriver.
Hav en rigtig god rejse
Kenneth Nielsen
Backpackerplanet17. juni 2004 kl. 11:22 #3501219Steen Johansen
Rafting
Husk at der ikke nogen forsikring der dækker Rafting da det anses som særlig farlig aktivitet
MvH Steen -
ForfatterIndlæg
Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.