This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Cramon

Hej Allesammen

Jeg er ved at bestille en dykkerrejse til Filippinerne til sommer, og vil gerne udsætte hjemrejsen for at få set lidt af det, der er over vandet også. Inden jeg bestiller, kunne jeg dog godt tænke mig at høre fra nogle af jer, hvordan det vil være at rejse rundt dernede som alene pige sidst i tyverne. Er der mange backpackere? Kan nogen anbefale organiserede ture eller turselskaber på Filippinerne for backpackere? Håber at finde noget god trekking og rafting. Hvis der er nogen, der skal til Filippinerne i slutningen af juni/starten af juli, så kan vi måske mødes?

Tak for hjælpen:-D

Anonym Josefine

Jeg har rejst en del i Filippinerne og har aldrig haft problemer – at rejse i Filippinerne er efter min mening sikrere end at rejse i mange vestlige lande.

Der er flere gode muligheder for både rafting og trekking. Jeg vil dog anbefale dig at arrangere dem dernede – så kan du forhandle en god rabat sammen med andre backpackers.

Knus

Josefine

Anonym Kenneth Karl Nielsen

Hej

Jeg har undersøgt dit spørgsmål forskellige steder på nettet og spurgt nogle bekendte.

Omkring sikkerheden skal du som alle andre steder passe på, når du rejser alene. De Filippinske mænd vil gerne virke “macho” agtige overfor vestlige kvinder – dette kan både virke godt og skidt.

Pas på folk, der påstår at have mødt dig før (Jeg var betjent i lufthavnen) og skal lige vise dig noget. Et meget brugt trick er, at nogle vil tjekke om dine penge er falske og stjæler dem bare. Der er også lommetyve osv.

En ven af mig blev forsøgt bedøvet med kock out dråber i Manilla – men det kan ske i mange lande.

Det vigtigste er, at du altid forholder dig cool. Og er du i tvivl så spørg andre backpackers.

Angående trekking:
    Dumaguete – siges at have god skovvandring
    Taal Vulkanen skulle også være et godt sted
    Mount Apo er Filippinernes højeste bjerg – 4 dage til toppen
    Risterasserne ved Banaue er også en god vandretur værd

Rafting:
    Tjek Cagayan floden ved Cagayan de Oro i Mindanao
    Chico floden skulle også være god
    Prøv eventuelt også at sejle i havkajak

Ovenstående er bare nogle forslag, som forskellige rejsende er kommet med. Prøv at søg mere om dem på nettet og tjek, hvad guidebøgerne skriver.

Hav en rigtig god rejse

Kenneth Nielsen
    Backpackerplanet

Anonym Steen Johansen

Rafting

Husk at der ikke nogen forsikring der dækker Rafting da det anses som særlig farlig aktivitet
    MvH Steen

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account