Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3545957
     wadil

      Jeg skal til burma og laos i oktober. Jeg har læst mig frem til at det smarteste ville være at tage nattoget fra bangkok til Laos, men hvor skal man stå af og hvad skal man se.. jeg tænker omkring 9 dage.. Derefter tager jeg tilbage til bangkok og søger visum til Burma.. men da man skal have en flybillet ud af landet ville det være rart ca at have planlagt hvor længe og hvad man skal se i Burma.. Jeg tænker igen omkring 9 dage, men er der nogen der har været der, som kan beskrive hvad man skal se, hvordan man kommer rundt, og hvor meget tid man skal afsætte.

      #3545961
       Claus

        Det kommer an på, hvad du gerne vil opleve i Laos. Der afgår tog til Ventienne, som er i det øvre del af landet. Men du kan også tage til Ubon Rachachini, med bus til Pakse, og du er i den sydlige del. Laos er meget med templer men også noget omkring Veitnam krigen.

        Burma: Igen templer (bagan), befolkning, kultur. Du tager en bus, eller tog. Der er også mulighed for at flyve, men det koster jo lidt mere.

        Hvor lang tid du skal bruge afhænger af dig selv. Hvor lang tid du har lyst. 1 mdr kan du fint bruge, men andre vil få nok efter 14 dage. Hold øje med visumet.

        Det var meget generelle råd, men der er tonsvis af turister i begge lande, så bare se at få lettet anker og kom afsted. Lad være med at planlægge for meget, men tag det, som det kommer. Du kan alligevel ikke se det hele, men turen i sig selv, er jo også en attraktion.

        Burma er dog ikke så billigt længere, men det finder du ud af.
        Go tur
        mvh
        Claus

        #3546052
         Anonym

          Jeg ville sige, at 9 dage er lige lovlig lidt tid – både i Laos og i Burma. Men det kommer selvfølgelig an på dine planer og dit rejsetempo.
          Hvis du har så kort tid, kommer du efter min mening kun til at se storbyer og de mest turistede steder. Der er ikke tid til afstikkere, overraskelser og off the beaten track – eller så skal du i hverfald nøjes med at gøre det, og ikke se noget af alt det, som alle de andre taler om. Det er jo også en mulighed 🙂

          I Burma er det meget almindeligt for backpackere at tage natbusser fra sted til sted – hvis altså man ikke flyver. Det kan være ret trættende i længden, hvis du f.eks. har 3-4 natbusser i løbet af 9 dage… jeg synes altid, at man skal slappe lidt af oven på sådan en omgang, men nogle mennesker sover igennem hele turen og er super klar til nye eventyr, når de når frem til næste destination.
          De fire største turistknudepunkter i Burma er Yangon, Mandalay, Bagan og Inle søen. Hvis jeg skulle vælge en af dem fra, ville jeg undvære Mandalay – andre mennesker med andre interesser kan have andre meninger om den sag.

          Rigtig god rejse
          Anne Marie

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account