Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3539624
     SophieAndersen

      Hej alle

      Min kæreste og jeg kunne godt tænke os at rejse som packpackere i asien. Er der nogle som har nogle gode råd omkring dette? Vi havde tænkt os at være væk i halvanden til to måneder og vil ihvertfald gerne se den kinesiske mur, dele af himalaya og måske finde et sted hvor man kan dykke. Er der nogle som har forslag til andre gode områder at se? Evt en realistisk rute at rejse? Hvor meget vil være realistisk at sætte af til dette? Vi har ingen intention om dyre steder at bo, er der steder hvor man bare kan ligge sig i sin sovepose? Nogle der kender til transportmulighederne i østen?

      Håber på hjælp fra nogle erfarne mennesker, eller bare folk med gode ideer?

      Mvh Sophie

      #3539627
       Daizz

        Hej hej

        Det er nogle meget åbne spørgsmål… Der findes tusindvis af gode råd omkring backpacking i Asien her på siden, så bare begynd at kig rundt. Ud fra hvad du skriver, så lyder I ikke særlig erfaren, hvilket er fint nok, man skal jo starte et sted 🙂

        At se Den kinesiske mur, Himalaya og finde god dykning på 6-8 uger er nok lidt overkill. Hvis det var mig, der havde 6-8 uger til det du skriver, så ville jeg nøjes med at rejse rundt i Kina og måske Tibet. Har ikke hørt om gode dykker-destinationer i Kina, men skal ikke kunne afvise, at det findes.

        Der findes et hav af gode ruter I Asien. På 6-8 uger vil I f.eks. kunne dække en god del af Thailand, Cambodia og Vietnam, som mange backpackere gør, som mere eller mindre har det hele, som backpackere ønsker sig, men mulighederne er uendelige. Har selv rejst en del rundt i Asien med rygsækken på nakken, og har altid haft Lonely Planet med, som har information om alt fra økonomi, overnatning, seværdigheder osv. Tag og lån nogle af de bøger. Skriv endelig igen, hvis du/I har yderligere spørgsmål.

        #3539629
         Anonym

          En god tommelfingerregel for budget i Asien er omkring 5.000 – 10.000 om måneden pr. person – jeg vil personligt påstå at det reletivt nemt kan holdes på 5.000 om måneden pr. person, særligt når i rejser to sammen, hvilket billigere end at rejse alene. Men det kommer selvfølgelig an på, hvor i Asien i skal hen. Rejser i til Kina eller rundt i Sydøstasien er det forholdsvis nemt at holde den på 5.000 ved at spare på kost og logi men ikke på oplevelser, men selvfølgelig ikke, hvis i skal på trekking i Himalaya bjergene på en guidet tur, hvilket koster flere tusinde pr. person, fordi det er en aktiveitet designet til turister. det samme gølder, hvis i skal til lande som f.eks. Japan, vhor prisniveauet er nogen højere. Men ja, gør som ovenstående skriver og få fat på nogle guidebøger og find ud af, hvad i vil se og gøre, så kan i se priserne.

          Held og lykke!

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account