This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Kr@ft

Hej, min kæreste og jeg skal et halvt år til Asien med rygsæk, vores problem består i, at vi ikke har billetter ud af landene, da vores mål er at tage tingene som de kommer, og dermed er meget “friere” på vores tur…

Er der nogen der har rejst på denne måde, som kan dele deres erfaringer med os…

specielt Kina og Indien er vi meget usikre på hvordan vi skal gøre det..
    skal osse til Thailand, Laos, Cambodia, Malaysia, Indonesien og Singapore..

planen er at rejse over grænserne “til fods” (bil,bus,tog) og altså ikke via lufthavne.. dog med undtagelse af Kina, Indien og måske et eller to lande mere…

Håber virkeligt der er nogen herinde der har prøvet det samme, og kan forklare os mere omkring hvordan vi skal bære os ad…

Anonym Nadja

Jeg har rejst i Thailand, laos, vietnam, malaysia og indonesien. Der var ingen problemer. Man fik et visum ved grænsen og så havde man bare et hvis antal dage i landet. I Thailand løb vi fem dage over og skulle ‘bare’ betale en bøde da vi skulle ud af landet…
    Jeg tror ikke i får problemer med at gøre hvad I har tænkt jer.
    God tur:)

Anonym Nadja

Jeg har rejst i Thailand, laos, vietnam, malaysia og indonesien. Der var ingen problemer. Man fik et visum ved grænsen og så havde man bare et hvis antal dage i landet. I Thailand løb vi fem dage over og skulle ‘bare’ betale en bøde da vi skulle ud af landet…
    Jeg tror ikke i får problemer med at gøre hvad I har tænkt jer.
    God tur:)

Anonym Fighter88

jeg har ellers hørt at de skulle være blevet lidt skrappere i thailand.. jeg er da blevet rådet til at have en billig billet ud af landet, bare se man kan vise man er ude indenfor tiden, så regner jeg bare med at rejse over laos og tilbage igen istedet..
    hvor længe siden er det du har været afsted nadja? for hvis jeg ikke har brug for den billige billet dropper jeg den da bare..

Anonym Simon

Er selv ved at planlægge rejse til Indien, og der skal du have en udrejse billet.. Har tænkt mig at købe den billigste flybillet der kan findes.. Har været i kontakt med den indiske ambassade i Kbh.

Anonym Alex

jeg rejser ofte i Indien og Nepal.. det er backpacker mekka så vær helt rolig. Det er nemt og billigt at flyve fra new delhi til andre destinationer i Asien! Dog vær opmærksom på at visum skal haves inden indrejse! Hvis man søger op til 3 mdr så er det nemt at få fra både thailand og Nepal! Rejser man med tog i Indien så er det altid godt at henvende sig på international billet kontor på enhver banegård, og få en turist kupee. intet mindre end 2nd AC.. Indien er fantastisk ! god rejse

Anonym Kr@ft

hvad gør man med udgangs billet, når man ikke ved hvorfra og hvornår man rejser ud igen?

Anonym Anonym

Nadja: Hvad skal man bruge til det visum man får ved grænserne? Jeg tænker på om man skal bruge pasbilleder m.m.???

Anonym Anonym

Ophold under 15 dage: danske statsborgere er fritaget for visum i op til 15 dage, hvis følgende 2 betingelser er overholdt: 1. Den rejsende skal have et pas, der er gyldigt minimum 90 dage fra indrejsedatoen. 2. Gyldig returbillet/dokumentation for udrejse inden for de 15 dage fra indrejsedatoen.

Ophold over 15 dage: Ved ophold over 15 dage er der visumpligt for danske statsborgere. Der kan ikke opnås visum ved ankomst. Visum skal søges på forhånd ved den vietnamesiske ambassade. Passet skal være gyldigt 90 dage fra indrejsedato.

Læs mere her: http://um.dk/da/rejse-og-ophold/rejse-til-udlandet/pas-og-visum/vietnam-pas-og-visum/

Jeg har dog talt med flere der har rejst ind og fået de 15 dage, uden at have en gyldig udgangs billet…

Vi er selv i Kina nu, og tager turen over til Vietnam via land, indenfor de næste 3 uger. og vi forsøger os osse uden at have en udgangs billet.

Anonym Helene

Ok. Mange tak for hjælpen ☺️

Anonym Huttiie

Jeg havde den opfattelse at man skal bestille et visum til vietnam hjemmefra, altså hvor man sender pasbillede og visumformular ind til vietnams ambasade i kbh?? har også læst et sted at visum til vietnam koster 500. Derudover regner jeg med at vi bare får visum ved grænsen til Laos, cambodia og thailand 🙂

Andre der har bestilt visum inden vietnam eller ikk?
    VH

Viser 11 indlæg - 1 til 11 (af 11 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account