This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Trine

Hej!

Jeg har planer om backpacking i Bolivia her i oktober/november – en 2-3 ugers tid.
    Nogle der har nogle gode erfaringer, tips eller anden god information? (ting man skal se, gode hostels, budget osv?)
    Det kan lige siges at jeg er alene kvinde, dog med et flydende sydamerikansk spansk 🙂

Anonym Tine

Der er masser at lave og se i Bolivia! Jeg kan i hvert fald anbefale en tur til Salar de Uyuni! Det er virkelig smukt og alle pengene værd. Min tur gik dog næsten så galt som den kunne, men det var stadig fedt!

Du kan læse mere om den her:

Fire dages roadtrip til Salar de Uyuni, Bolivia

Jeg kan anbefale turen fra Tupiza, men du kan sikkert også finde fine ture fra Uyuni. I Tupiza kan jeg anbefale hostellet anexo mitru 🙂

Jeg har også skrevet lidt om budget osv her:
    http://aworldofbackpacking.com/destination-guide-bolivia/

Bolivia er rigtig billigt og der er masser at lave. Du kan bestige bjerge, besøge junglen, se dinosauer fodspor m.m.
    Jeg besøgte minerne i Potosí to gange, cyklede på verdens farligste vej i La Paz, så titicaca søerne i nord, besøgte salar de uyuni, slappede af i La Paz samt i alle de andre byer. Alt dette ville du godt kunne nå på 14 dage – måske ville du endda kunne nå mere, alt efter dit rejsetempo 🙂 Men tre uger ville da være at foretrække 😉 p.s. du kan forlænge din Salar de Uyuni tur med en eller flere dage, hvis du gerne vil bestige en eller flere vulkaner 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account