This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym snogen

Hey alle backpackers! 🙂

Min veninde og jeg vil gerne til Asien her i sommerferien, men er i tvivl om, hvorvidt det er til at rejse i sommerferien…

Er det nogle af jer, der har rejst i perioden juli-august i landene Thailand, Vietnam, Laos og Malaysia? Og hvilke oplevelser har I haft med det? hvor stor grad spillede vejret ind?

mvh
    Anne-Sofie og Merete

Anonym DanielJohansen

I Malaysia og Indonesien er det high season, vejret er skønt.. På Borneo og i regnskovsområder må man regne med nedbøren er sådan lidt on and off gennem hele året. Heldigvis er det så varmt, at lidt regn måske slet ikke er en dårlig idé:)

I Thailand og Laos falder langt størstedelen af nedbøret i disse og de omkringliggende måneder, men igen er det stadig meget varmt. Samme gælder for Vietnam, men man må også sige at i det nordlige Vietnam i den tørre tid er en del koldere (men ikke koldt:P)

Anonym holsterboy

Hey..

Vi var 3 gutter der var afsted juli09 i 3uger i Thailand.. Vi var mest på Koh phangan og Koh tao.. Altså østkysten!
    Vi havde sammen lagt i de 3uger mindre end 24timers regn. Vi troede ellers det ville regne mere, men måske var vi heldige eller ja måske er det bare sådan vejret er.. hehe..
    Vi blev så vilde med det at vi tager afsted til sommer igen, fordi det var så billigt og vejret altid var varmt..
    Det kan godt være der er dage med overskyet, men stadig nogen og 30grader samt man stadig for sol, så husk solcreme!’

Mvh

Holst

Anonym Anonym

Okay, vi har i tankerne at tage bl.a. til Thailland og Laos. Har du prøvet at rejse i de lande i de måneder? var det til at holde ud, når det var i regntiden?

mvh.
    Anne-Sofie og Merete

Anonym DanielJohansen

Nej desværre kun i Januar-Februar:(

Anonym raslyng

Jeg har været i både Laos og Thailand i de to måneder. Laos var intet problem. Der kommer som regel en byge i løbet af eftermiddagen på en halv til en hel times varighed. Så er luften renset!
    I thailand er vejret som regel godt i øst eller i vest. Så hvis det er dårligt på østkysten, så er det godt på vestkysten.

God tur
    Raslyng

Anonym _-mie-_

Du kan sagtens tage til Thailand i disse måneder. Har selv været der flere gange om sommeren. Det regner 1 time om dagen, hvor det virkelig står ned i stænger, og det er så det. Det er kun dejligt. 🙂

Anonym Anonym

Vi er glade for jeres svar! Nu skal vi helt sikkert afsted til sommer 😉
    tusind tak for svarerne!

mvh
    Anne-Sofie og Merete

Anonym HelleMarie

Jeg rejste i Thailand og Cambodia i Juni og Laos i juli! Det var lavsæson i Thailand og meget billigt alle steder og regnen var ikke noget problem, da det bare var byger! I Laos satte regntiden rigtig ind og det blev lidt svært at komme rundt, da vejene blev helt oversvømmet. Man kunne slet ikke komme ud til de mindre byer! Men jeg fortryder slet ikke jeg rejste de måneder, rejsen var bare lidt mere udfordrende 🙂

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account