This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Dikte1986

Hey,
    jeg er ved at planlægge en rejse til Malaysia alene, men da det er første gang jeg backpacker og rejser alene har jeg et par spørgsmål.

1. Vil min tur blive lidt ærgelig, hvis jeg tager til Malaysia/Kuala Lumpur i midt september-midt oktober? Jeg tænker pga. regnsæsonen?

2. Er 20.000 nok til 1½ måneds rejse i malaysia inkl. fly?

3. Jeg kunne godt tænke mig at rejse igennem Malaysia. Er der en bestemt rute i derude kan anbefale?

Håber meget i kan hjælpe mig, så jeg kan få bestilt min flybillet og have noget at se frem til (:

Anonym Tine

Du skal ikke tænke så meget på regnsæsonen, det regner ikke hele dagen men blot en time eller to, så det skal ikke stoppe dig. Jeg har rejst på Borneo i en måned i feb 11, som eftersigende skulle være den mest regnfulde tid der, men havde kun 40 minutters regn i alt, så man kan aldrig regne med vejret 🙂

Det ville jeg mene, men det kommer selvfølgelig an på hvad du skal. Jeg brugte ca 10.000 kr på lidt over en måned på Borneo + fastlandet, der er lidt dyrere, men det var inkl 4-5000 kr på dykning, så kom flybilletten dog oveni, så 20.000 kr til 1½ måned burde være fin, hvis du bor billigt og spiser lokalt 🙂 Men det er jo forskelligt, hvad folk bruger 🙂

Det er svært at komme med en konkret rute, det kommer meget an på dine interesser….

Anonym Benedikte Lunøe

Hej Tine.
    Tusind tak for svar.
    Jamen så er der vel ikke andet for end bare at bestille en flybillet og se at komme afsted 🙂

Mange tak & god dag.

Anonym Stine

Jeg var i Malaysia i august måned (2010), og der var ingen regn overhovedet. Som Tine også skriver, så er regnsæsonen ikke noget at bekymre sig over, da det oftest blot er intens regn i få timer.

Jeg vil helt sikkert mene, at 20.000 kr. er nok – i hvert fald hvis du rejser på almindeligt backpacker-budget.

Jeg har ikke et bud på en bestemt rute, men du skal helt sikkert bruge noget tid i Kuala Lumpur, se Cameron Highlands og tage til nogle af øerne. Mange af øerne på vestkysten skulle være rigtig lækre – selv har jeg kun været på Perhentian Islands (østkysten), som må siges at være vaskeægte bounty-øer med kridhvide sandstrande og turkisblåt vand. Der er desuden nogle fine dykkersteder, hvis du er til dét! 🙂

Rigtig god tur! Malaysia er et rigtig spændende og flot land!

Anonym Tine

Det var så lidt. Ja, Cameron Highlands (teplantager) og Perhentian Islands er rigtig lækkert, men en tur forbi Taman Negara, som vist er være verdens ældeste regnskov og Malaka, der ligger syd for KL. Hvis du rejser alene, så kan jeg anbefale, at du ikke laver for mange planer, for hvis du så møder nogen at rejse med, så har du mulighed for at rejse med dem 🙂 Og så er det også bare federe, at blive forskellige steder til at du mener, at du har set/oplevet det du ville der 🙂
    Det kan være hårdt at rejse alene, men jeg synes at det er superfedt!

Anonym Dikte1986

Hej igen.
    Tusind tak for svar begge 2. Glæder mig allerede til at komme afsted. Tak for jeres nyttige og brugbare svar!

Anonym Tine

Det kan jeg godt forstå, det skal nok blive fedt! Hav en god tur!

Viser 7 indlæg - 1 til 7 (af 7 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account