This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym MarkyMark

Hej alle

Jeg går lidt og leger med tanken om at tage en rejse ned igennem mellemøsten, hvor jeg starter rejsen i Istanbul i Tyrkiet, og tager et tog derfra til Iran. Jeg har så tænkt mig at se mig lidt rundt om i Iran, se gamle ruiner, opleve historien og møde deres kultur.
    Jeg vil så rejse videre ind i Pakistan, som godt nok kun fungerer som et mellemled imellem Iran og Indien for mig – men det kunne da være man kunne se og opleve noget spændende der?

Tilsidst vil jeg ende min rejse ved at rejse rundt i Indien: Himalaya, Delhi, opleve Hindu religionen osv.

Jeg vil egentlig gerne have nogle inputs på om dette kan blive en realistisk rejse? Dette er min første rejse (tidsrum er ikke afsat endnu) og den skal gerne kunne gøres for så få penge som muligt.

Jeg ser frem til svar – på forhånd tak 🙂

Anonym musvit

Hej. Min ven og jeg tager samme tur til oktober-november.

Turen fra istanbul til teheran skulle vidst være rimelig enkelt. Den transasiske jernbane kører for ca. 400 kr istanbul-teheran på 2 døgn. herfra går der tog helt til zahedan som er den sidste by inden grænse posten “taftan” tror jeg den hedder. Fra taftan til quetta er der et problem. Togene kører 2 gange om måneden “hvis man er heldig”. Risiko for kidnapning da taliban styrer området pga. narkosmuling. LANG strækning uden mulighed for indkøb af vand og mad flere 100 kilometer ørken. De anbefaler politieskorte hvis man selv køre bil.

Fra quetta til lahore og videre til indien er vidst også rimelig nem.

Du må meget gerne skrive inde på dette indlæg hvis du finder ud af nogen løsninger angående Zahedan-Quetta.

Se: http://www.seat61.com/India-overland.htm

Mvh. Magnus

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account