This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Atreyu

Hej derude

Jeg går med tanker om at rejse en måned eller to til Spanien, her til foråret. Det bliver på low-budget, så jeg søger gode råd om hvor man skal tage hen, hvordan man bedst kommer rundt og diverse gode råd som i nu måtte have.

Det nordlige Spanien, baskerlandet, forekommer mig i særdeleshed spændende – hvordan er det at rejse der f.eks?

På forhånd tak

Tobias

Anonym Anonym

@LJbn

Jeg havde forestillet mig Pamplona, Bilbao og Oviedo eksempelvis, men jeg aner virkelig ikke hvilke byer der er interessante?

Jeg vil gerne høre mere om pilgrimsruten, hvor og hvordan foregår det?

/Tobias

Anonym LJbn

Hej Tobias.

Jeg gik pilgrimsruten i det nordlige Spanien sidste år og det var virkelig fantastisk. Der er gode bus- og togforbindelser mellem storbyerne. Jeg ved dog ikk’ helt hvilke byer, som du har tænkt dig at besøge?

Anonym Ljbn

Jamen det går sådan set ud på, at du går igennem Spanien. Jeg startede selv i St. Jean Pied du Port i Frankrig og gik over pyranæerne. En måned efter stod jeg i Santiago de Compostela hvor ruten slutter. Du kan dog vælge at gå videre mod Cap de Finisterre, som ligger ca. dages vandring. Undervejs bor på refugier, som for enten er gratis at bo på eller også giver man en donation. Jeg gik ca. 800 km, men for at få pilgrimsbeviset, skal du gå de sidste 100 km inden Santiago. Det var en hård, mem fantastisk tur, som jeg varmt kan anbefale.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account