This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym laurap

Hey alle!

Min kæreste og jeg skal rundt i Syrien og Libanon til sommer – fortrinsvist Beirut og Damaskus.
    Vi kan simpelthen ikke finde noget info om backpacking i de lande, derfor søger vi gode råd til billige overnatninger og vilde oplevelser!

Mange hilsner Laura

Anonym Anonym

Hej
    Jeg har ikke selv værer i Libanon så der kan jeg ikke give gode råd. Men jeg har været ca. 2 uger i Syrien forrige sommer og det var en fantastisk oplevelse. Damascus er virkelig en fed by efter min mening, fordi den har charme og atmosfære men ikke er totalt kokset og lige så stor som feks. Cairo. Købe en guidebog og afsæt min 1 uge til Damascus er mit råd! Sørg for at gå i souqen og handle, udforsk de små gader og gå i hamam mindst en gang! Ummayade moskeen, Det Danske Institut, udsigten fra Quassiun-bjerget-
    Mht. til overnatning boede vi på et kloster der ligger lidt udenfor centrum men stadig i gåafstand. Jeg vil tro at en guidebog kan hjælpe jer til at finde et billigt hotel et sted inde i byen.
    Udover Damascus kan jeg varmt anbefale Mar Musa klosteret der ligger ude i ørkenen på vej op ad et bjerg. Det er et helt fantastisk sted at tilbringe et par dage. Alleppo i nord er lidt mindre og også en rigtig fin by.
    Mht. transport til Beirut er det billigste vist at tage en taxi direkte fra Damascus. Jeg kender folk der har rejst dertil på denne måde uden problemer og Beirut skulle være en fantastisk by.
    Rigtig god rejse.
    Kira

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account