Dette emne er tomt.

  • Forfatter
    Indlæg
  • #3535403
     fiepi

      Hej Alle 🙂
      Min veninde og jeg vil meget gerne til Thailand i januar måned. Vi har tænkt os at tilmelde os et bartenderkursus i Phuket der tager 4 uger, og herefter at backpacke lidt rundt i Thailand, nok i omkring 6 uger. Er der nogle der ved hvor mange penge man, cirka, bør spare op til 6 ugers rundrejse i Thailand? Hvad koster det at overnatte på hostels osv? Og hvilken form for transport rundt i landet kan I anbefale?
      Og endelig, hvis der er nogle der har rejst i Thailand, som kan anbefale nogle steder vi bare MÅ besøge, må I supergerne smide en kommentar! 🙂

      #3535444
       DeXter

        Hvis du har 10000 kr. er du dækket godt ind til 6 ugers rejse..
        Brug evt. en dag eller to i Bangkok og se templerne.. Bo på Khao San road som er en backpackergade.. Fantastisk gade hvor der altid er gang i den..
        Er i til dykning ? Så skal i helt sikkert tag et par dage til similian øerne.. Mener faktisk at det er i januar-feb. Der er god mulighed for at se hvalhajer.? 😀

        Chiang Mai, er en fantastisk by i det nordlige thailand hvor der er massere af gode ting og sager. Men tager man lidt mere nord på ligger Chiang Rai, som er en turist by os, tag bussen fra chiang mai der til, men hop af i Mae Suay. Tag der fra videre med en sawngthaew til Ban Huai Sai. Der er godt nok ikke nogle guest houses, hoteller eller noget. Så du skal lave et home stay.. Men Ban Huai Sai skulle være sindsygt smukt og unikt, og der kan du opleve det rigtige Thailand..
        Har desværrer ikke været der selv, kun hørt gode historier der fra.
        Besøg evt. en eller anden form for hilltribe & education center (Der er et i chiang Rai, ved jeg) for at hører om de forskellige stammer…

        Besøg evt. den hellige by Ayutthaya, der ligger nogle gamle ruiner og bygningsværker som er super interessante.
        Tag til Mae Sot i det nordlige og besøg Nam Tok Thilawsu, som er Thailands største vandfald, det er super smukt..
        Et besøg i Khao Yai nationalpark er næsten os et krav, tag evt en overnatning eller to..

        Besøg os øen Koh Chang som har de mest fantastiske strande.. Maya Bay på phi phi øerne skal self. os besøges.

        #3535445
         DeXter

          Med hensyn til hostel priser svinger det meget.. Har både haft et til 7 kr. og op til 75 kr. pr. overnatning. Men for det meste gav vi 200-300 THB som svarer til omkring 30-45 kr.

          De har nogle super fine busser der nede, der er self. os lorte busser som jeg syntes er mest hyggelig. For der øder man lokalbefolkningen. Tag evt. fra Bangkok med nat toget til Chiang mai. Super fine tog de har der nede. Med senge og det hele, hvis man tager 2. klasse og opefter. Snyd ikk jer selv for lige at køre med 3. klasse os, og se hvordan de lokale rejser rundt med høns, og pis og lort.. 🙂

        Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

        Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

        © 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

        Log ind med brugernavn & kodeord

        eller    

        Glemt dine oplysninger?

        Create Account