This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym amandavejle

Vi er to piger på 19 og 20 som skal til Thailand og backpacke fra februar til april. Vi leder efter inspiration til en mulig rejserute, derfor vil vi gerne høre fra andre der har backpacket i Thailand og som evt. har information om gode rejseruter eller en/fler-dags ture.

Vi vil også rigtig gerne have rejsetips og anbefalinger lige fra de bedste “must sees”, overnatningsmuligheder og advarsler! Hvis nogen har været i Thailand og har informationer, må i MEGET gerne kontakte os. Alt information og tips modtages med kyshånd.

Anonym Jacob

Thailand er jo et stort land, så hvor lang tid skal i være afsted, og hvad vil i gerne se og opleve ?

Anonym Amanda

Vi skal være afsted fra D. 19 februar – 1. Maj.
    Ca. 10 uger. Vi vil gerne have den første uge i Bangkok, en uge i chiang Mai, en uge på phuket, besøge de andre ø’er, nationalparker, en masse templer og generelt bare se de steder der ellers er værd at se. Vi er ved at planlægge vores rute rundt i landet, så vi ville gerne høre om erfarende backpackere i Thailand har nogen fingerpointers til os, som vi evt. Kunne planlægge lidt efter. Altså, som i hvor lang tid man skal bruge hvert sted og hvilke transport muligheder der vil være ideelle at bruge til de forskellige lokationer. 🙂

Anonym Anonym

Vi vil også gerne høre om andres gode og evt. dårlige oplevelser i Thailand. Som sagt, alt modtages med kyshånd! 🙂

Anonym SirDunno

Jeg skal selv til Thailand for første gang, med afrejse til November og 9 uger frem (incl laos og cambodia). Jeg vidste ikke helt hvad jeg var på udkig efter, men jeg har haft stor glæde af at bladre rundt herinde og på http://www.lonelyplanet.com/thorntree/index.jspa
    Bare se om overskriften siger dig noget og så læs den første tråd og se om der er noget du kan bruge, hvis læser du de indlæg der er, hvis ikke leder du videre. Der er massere af andre der spørger om det samme, så der er nok svar der ude allerede.
    Ellers søg efter rejse blogs på google, der er et hav af dem som beskriver hvordan byer mv er, og hvad der er interessant at opleve. og mange af dem har tips og tricks, og nogle har måneds budgetter.
    Der er ligeledes http://www.travelfish.org som jeg synes er meget brugbar.

Så vidt jeg kan læse mig til er der stor forskel på de forskellige øer, nogle er mere chill andre feste, så lidt om de forskellige øer og se hvilke i synes er interessante og kan tilbyde det i gerne vil.

Hvor lang tid man bruger hvert sted er vel meget forskelligt om man kan lide byen eller ej. Hvis man kan lide den, bliver man lidt længere tid, hvis ikke finder man et nyt sted at tage hen.

Min plan (som kun bliver en overordnet rute, men skrottes hvis andet dukker op) Jeg skal starte med bangkok, hvorefter jeg tager nat toget til Chiang Mai – når jeg er i nordthailand vil jeg også til Pai (hippieby) og Chiang Rai. Derfra tager jeg til Laos, så cambodia og til slut syd Thailand.

Hvis i kun skal være i Thailand i 10 uger, skal i have visum, da man kun får 30 dage ved indflyvning.

Det er en god ide at være opmærksom på scams (læs om det på nettet), der er mange der prøver at få nogle snyde turister. Hvis man kender deres tricks, tror jeg det er lettere at gå fri af deres snyderi.

Anonym Muddi12345

Jeg var 3 uger i Thailand fra 15. februar og frem.
    Det var 3 uger med knald på, men jeg fik set alt det jeg ville se og synes faktisk ikke jeg manglede tid nogle steder..
    Jeg var ikke i Nord Thailand, vi startede i Bangkok et par dage, et par dage vestpå til Kanchanaburi, en enkelt overnatning i Hua Hin, 5 dage på Koh Tao hvor vi tog dykkercertifikat, 4 dage på Koh Phangan hvor vi var til fullmoon party, videre til Phi Phi øerne i 5 dage som var mit favoritsted og så et par dage i Phuket..

Bangkok er meget hektisk, men spændende nok.. Personligt ville jeg ikke bruge mere end et par dage der, men nu har i jo god tid og kan selv bestemme om i synes om det eller ej..

Kanchanaburi var en rigtig hyggelig lille by, hvor vi besøgte tiger templet (spændende oplevelse) og så erawan waterfalls.. Også mega spændende..

Hua Hin overnattede vi kun i, fordi der var for langt at tage til Koh Tao i et stræk..

Men Koh Tao er en rigtig hyggelig ø, hvor de fleste dykker om dagen og fester om aftenen 🙂 Kan anbefale Bans diving school (mener jeg de hed) som er en god dykkerskole, og lige i deres område ligger øens festlige midtpunkt (kan ikke huske hvad baren hedder, men den ligger lige ved siden af Bans, og det er der, at der er mest gang i den)

Koh Phangan er en rigtig fest ø.. Der er afslapning ved poolen eller stranden om dagen, og fest om aftenen.. Der er forskellige datoer for fullmoon party, halfmoon, jungle party og hvad de ellers hedder..

Phi Phi øerne var min favorit.. En hoved-ø omringet af en masse små øer.. Mega smukt og gode bådaktiviter i løbet af dagen, så der er masser at få tiden til at gå med, og så kan man både spise ude og feste om aftenen.. Der kører ingen biler på øen, så det er kun på gåben og cykel at folk færdes..

Phuket er meget turistet, og minder egentlig om en ung-ferie et sted (Mallorca, Bulgarien osv).. Afslapning ved poolen eller en gåtur i byen om dagen, og så vilde fester om aftenen.. Men også fedt 🙂

Anonym Poul

Wikitravel.com
    travelfish.org
    travellerspoint.com

Anonym Lasse

Lad være med at arrangere for meget på forhånd ! bestil hotel I Bangkok, men de fleste bade steder kan I komme om eftermiddagen, gå ind i et turist bureau og få dem til at finde et guest house til den pris I ønsker.
    Vi har ofte bare sagt 1200 Baht/nat, en suite bath room, A/C og så finder de ud af hvor langt fra stranden vi kan komme til at bo 🙂 Nemt og enkelt

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account