This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Tessach

Hej med jer,

En veninde og jeg overvejer at tage 2 måneder til Thailand, Vietnam, Cambodia og Laos i midt januar – midt marts 2013.
    Jeg ville høre, om der er nogen, der har erfaring med dette? Jeg spekulerer nemlig meget på, om det er en god idé for to piger på 18 at rejse rundt på egen hånd, om planlægningen er overskuelig, hvad prisniveauet for hostels er, osv.

Derudover overvejer vi at få Kilroy til at planlægge vores tur – nogen, der har erfaring med dette?

Jeg ville blive meget glad for at høre fra jer.

– Tessa 🙂

Anonym Claus

Der er rigtig mange, der rejser i de lande. Det betyder, at der er mange lokale beskæftiget med turisme. Og dermed er der et stort udbud af rejsebureauer, der kan hjælpe jer med transport, overnatning osv.

I vil sagtens kunne rejse rundt i Asien.

Dog vil jeg anbefale jer at:

Have to forskellige kreditkort med, de skal ikke ligge sammen

Lidt kontanter som nødpenge 100 USD i små sedler

Forsikring

Lad være med at drikke jer totalt i hegnet, med mindre at I har helt styr på, hvor I er

Hav to punge med. En med småpenge som I har lige i lommen, og en med de store sedler, som er gemt langt væk

Flash ikke for meget med værdigenstande

Lad være med at tage hele gardaroben med. Tøj med til en uge, ellers køb undervejs.

Søg på hostelworld.com for hostels, men I kan nemt finde overnatning til USD 5.

mvh
    Claus

Anonym Tine

hej tessa.
    I kan sagtens rejse i de lande! Jeg gjorde det alene sidste år uden problemer 🙂
    Lad vær med at planlægge meget hjemmefra, men tag det som det kommer 🙂
    Og lige et par tilføjelser til claus’ gode råd:
    Stol ikke på de lokale ved grænserne for meget. De prøver ofte at snyde jer for penge, så det kan også være en god ide at kende visumpriserne på forhånd 🙂
    Tag to kreditkort med hver. I kan bytte kort så I har et af jeres egne, men også makkerens – i tilfælde af at en af jer bliver bestjålet 🙂 men sydøstasien er generelt sikkert 🙂
    Regn med at bruge mellem 5-10.000 pr mand pr måned. Det er klart at sådan noget som dykkercertifikat trækker forbruget op, men spar på hotel og mad og brug de fleste penge på oplevelser i stedet 🙂

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account