This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Frederik

Hej

Min kæreste og jeg har endelig fået muligheden for at rejse en måned med rygsæk til Thailand i september.
    Billetterne er bestilt og vi tager afsted med start i Bangkok d. 4 september. Vi havde begge læst at det var i regntiden, men med studie og arbejde er det desværre det eneste mulige tidspunkt for os.
    Vi tænkte ikke at det ville være så slemt, da vi begge har rejst i andre verdensdele i regntiden uden problemer.

Men efter vi har Googlet en masse og læst om Thailand i september, føler vi os en lille smule nedtrykte da det lyder til at regnen ødelægger meget og at ture f.eks. Kan være svære at gennemføre pga dette.
    Dette er vi selvfølgelig kede af at vide, da det er en tur vi har drømt om meget længe!

Så er der mon nogle der kan fortælle os, om det er en fiasko at tage til Thailand i september?
    Hvor har i evt. Været i Thailand i septemper og hvordan oplevede i det?

Vi ønsker selv at opleve lækre strande og natur, men også meget andet, planen er ikke at ligge på en strand 8 timer om dagen, men vi vil stadig gerne opleve det og snorkle/hænge ud i lækker natur.

Vi ved godt at vejr kan være lige så meget held som statestik, men det kunne være rigtig dejligt at høre fra nogle, som faktisk har rejst rundt der i september 🙂

På forhånd mange tak!

Mvh. Frederik

Anonym Tine

Jeg har ikke lige været i Thailand i september måned. Det er rigtigt, at det er regnsæson, men for det meste regner det sjældent hele dagen, men blot en time eller tre. Hvis I tager til Østkysten (altså Koh Samui, Koh Tao osv) der regner det ikke nær så meget som på Vestkysten (ca. 140 mm i mod 400 mm). Der er jo også ting som er flottere i regnsæsonen så som vandfald. Jeg synes også at det er lidt hvad man gør det til det at rejse i regnsæsonen 🙂 Hvis man er forberedt og klar over at det måske vil komme til at regne, så er det ikke så slemt 🙂 I kan også stadig være heldige med vejret. Jeg har for eksempel rejst 4 uger på Borneo i regnsæsonen og havde omkring en times regn i alt fordelt på to dage…. 🙂

Anonym Sofie

Jeg var i Thailand (phuket) i midt-slut august sidste sommer og regnen var intet problem. Tværtimod – bådturene blev en del mere eventyrlige når der var lidt bølger og, som en anden også har nævnt, er meget natur vildt smukt og fascinerende i regnvejr. Absolut ingen grund til bekymring vil jeg sige!!! Jeg har selv planer om at tage alene med rygsæk til Bangkok og videre der fra D. 3. Septemper og nogle uger frem. Håber i får en fed tur 🙂

Anonym thomas

kommer lige fra pattaya/jomtien I 14 dage og Sidder I Bangkok nu …ik noget regn her … pa vej til ko tao med katamaran faerge I overmorgen….

Bangkok – Ko tao eller Ko somoui den koster 1100 bath som er ca. 220 kr.
    Altid divider med 5 … 100 bath = 20 kr. … 1000 bath = 200 kr.

asted ud til oerne hvis I vil ha strand osv…..Phuket kunne osse vaere mulighed

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account