This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym ninnanygaard

Hej alle rejseglade mennesker.
    Vi er to uge piger, der til juni vil rejse til Togo hvor vi har fundet et sted at overnatte et stykke tid i byen kpalimé, hvor vi vil være i min 2 uger..
    Vores rejse vil ca vare 2 måneder.
    Nogle der har nogle ideer til hvad vi skal se og hvor vi kan rejse hen? Vi vil evt gerne rejse til Ghana da det ligger lidt ved siden af.
    Hvor kunne ellers være mest oplevelsesrigt at gøre i vest afrika?
    Håber der er nogle der kan hjælpe.
    Mvh Ninna 🙂

Anonym none

Hey piger. Jeg kommer selv fra Togo og der er nogle must-see steder, nu når i skal bo i Kpalimé.
    – Der er pic d’agou
    – Cascade de Kpimé
    og vil helt klart anbefale jer at leje en bil med en chauffør også kør nordpå.. Dvs. destination mod Kara. Der er en masse at se på vejen!
    Og mht til Nabolandene så lyder Accra rigtigt godt, men har i også overvejet Kotonou( Benin)? det ligger nemlig endnu tættere på og der er også ret meget at se derovre 🙂

Anonym Zab

Hej.
    Jeg har selv rejst rundt i Benin og Ghana i 2 mdr. Vi kørte kun igennem Togo, så det ved jeg ikke så meget om, men jeg vil klart anbefale Penjari national park i Benin, hvis i overvejer at tage øst på (Nattitingou er en ret sjov by, som ligger tæt ved). Der er nogle bjerg områder imellem togo og Benin som er rigtig flotte, som vi kørte igennem i forbindelse med Penjari.

Ellers er Ghana helt sikkert også et rigtig spændende land. Jeg vil klart anbefale jer at leje en bil med chauffør (Lige meget hvilket land i kommer til), imellem de store byer kan man fint tage en bus, men hvis man vil længere og gerne gøre stop på vejen hvis man falder også nogle spændende steder, så er det kar nemmest (og sikrest). Desuden ved chaufførene som regel også en masse om det der er værd at se.
    I Ghana vil jeg anbefale
    – Accra, der er nogle spændende steder, men mest er det en stor og larmene by
    – Hoehoe, en by nord for Accra tæt på flotte vandfald!
    – Cape Coast, Der findes et hotel hvor man kan leje en lille hytte helt nede ved vandet, fantastisk sted at chille og så er der nogle flotte Slotte/Borge fra slavehandel-tiden
    – Kumasi, også en fin By
    Desuden er det meget nemmere at komme rundt i Ghana i forhold til Togo eller Benin hvis man ikke snakker fransk…

Håber det kunne hjælpe!

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account