This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Talkum

Jeg er en ung fyr på 20 år som er igang med at planlægge ind backpacking tur igennem Europa, som kommer til at strække sig imellem et 1/2 til 1 år. i år 2009.
    Jeg har rejst meget i mit liv, men aldrig på denne måde.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at høre, hvis der var nogle af jer som havde nogle gode tips, råd, etc. som jeg kunne tage med på vejen. Kunne især godt tænke mig at høre nogle gode råd omkring planlægning.

Hvis i har nogle ideer om hvilke steder der virkelig er værd at besøge, lytter jeg også meget gerne.

Anonym lone traveller

Europa er ret dyr at backpacke i, og selvom der er mange spændende og anderldes ting, så ville du kunen finde mange flere og mere anderledes ting ved at rejse uden for europa, hvor der oftest også er billigere.

Har selv kun i Europa backpacket som interrail, så jeg har ikke alt for amnge råd til sådan en lang tur :). Skal jeg backpacke i Europa igen bliver det fra vest mod øst, hvor jeg vil springe på jernbanen til beijing tor jeg. Kunen være fedt at se, hvordan europa bliver til asien.

Bare et forslag.

Anonym Anonym

Hey.
    Giver lone traveller ret i at det nok bliver ret dyrt. Specielt overnatning koster… men couch surfing er måske en idé? Du har jo MASSER af tid – og det ville helt sikkert være en fed måde at komme ind på livet af diverse nationaliteter.
    Hvis jeg var dig, så ville jeg planlægge så lidt som muligt! Brug istedet tiden til at knytte kontakter på Couch Surfing så mange forskellige steder som muligt, så har du altid tag over hovedet.
    Go’ tur

Anonym Anonym

Yep – enig med de to andre. Og ja – fx østen er billigere og meget anderledes. Men Europa er altså cool. Man skal bare ta’ ud alle de små steder. Brug lidt energi på at lære sprog – bare til husbehov, så får man uvurderlige oplevelser ‘bare’ fra en eftermiddag på en bænk med den lokale fisker! Gi’ dig go’ tid hvert sted.
    Couch Surfing er super! Det tager tid at opbygge kontakter, men du sparer 2-300 kr pr dag! Selv youth hostels er sq blevet dyre i Europa.

Anonym Pøllepigen

Hejsa

Er ret enige med de andre. Er næsten lige kommet hjem fra en 2½ mdr rejse i Østeuropa. Startede i Estland og drog nedad i Europa. Det eneste der var planlagt, var flyturen derover, og så de første 3 nætter. Resten tog vi hen ad vejen. Det er så fantastisk frit ikke at have planlagt det hele ned i detaljer, og du kan ændre kurs alt det du vil undervejs.
    Cuchsurfing er helt kanon. Der findes en tilsvarende side – hospitalityclub.org. Hav en profil på begge sider, eller allerbedst, hvis du skal rejse med andre, så fordel Jeres profiler. Så er I rigtig godt dækket ind.
    Pøj pøj med det, og rigtig god rejse. Klart den bedste måde at rejse på!! 🙂

Mvh Helle

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account