This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Backpackers Online

Hej igen. Endnu et spørgsmål fra mig. Jeg har lige siddet og set et rejse program, hvor de fortalte at kvinder ifølge islam ikke må bade på stranden i malaysia/borneo. Er der nogen der ved om det er rigtigt, evt. har erfaring med det?
    Mvh. Maria

Det kommer sikkert an på, hvor I malaysia, du er, men jeg var ikke ude for det i den måned, jeg rejste i malaysia. Måske skal du blot huske at beholde bikinitoppen på for ikke at støde nogen uden grund – eller undgå den uhæmmede nysgerrighed, de ind imellem kan stille for dagen 🙂

Malaysia er ikke et ‘homogent’ land.De er mere ‘frisindede’ på vestkysten end på østkysten,hvor Islam er den altdominerende religion(mainland).Generelt kan man sige at på vestkysten trækker en hvid pige i bikini adskillige nysgerrige mænd til,med mindre pigen vælger et af de store resort’s strande at bade ved.På østkysten bør en pige ikke gå i vandet,uden at være helt tildækket!!Sådan var det indtil 1-8-02.På denne dato indførte Malaysia Sharia-lov i nogle af delstaterne på østkysten(MEGET strenge straffe,for selv små forseelser),så det er nok ikke det perfekt ‘badeland’,for vesterlandske badenymfer.Men så er det jo godt at Thailand ligger som nærmeste nabo: )Der kan man bade alt det man vil.
    Held og lykke

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account