This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym meretalau

jeg skal jorden rundt i 18mdr og har overvejet at medbringe min bærbare, men ville lige undersøge om der er nogen der har erfaringer med om det er et problem i lufthavne, grænser og lign.
    Hvilke problemer giver en bærbar med strømkilder, service osv.

Anonym Magnus

Bærbare skal tages ud af rygsækken og skannes separat i lufthavnen og af og til kan du bilve bedt om at tænde den. Der er internetcafeer uanset hvor du kommer hen, så overvej om du har brug for den. Hvis du overnatter billigt er der risiko for at den bliver stjålet og du gider vel ikke altid have den med dig når du går ud…

Til lagring af billeder kan du få brændt DVDer på computercafeer eller du kan tage en transportabel harddisk med. Vælg én der kan holde til lidt af hvert og tag backup på DVD alligevel for en sikkerheds skyld.

Du kan købe strømadaptere undervejs, hvis stik eller spænding er anderledes end dansk standard.

Anonym Daniel Madsen

Lad den blive hjemme, det er ikke besværet værd…

Tro mig… Det er bedre at oprette en konto hos f.eks. google hvor du kan opbevare dine fotos, eller hvis du har en ipod kan den jo også bruges… Det gør jeg altid..

mvh.
    Daniel

Anonym Anonym

Du kan sagtens tjekke din bærbare computer ind og efterlade den i bagagen som ryger i hold. MEN LAD VÆRE. rejseforsikring og husstandsforsikring og flyselskabets forsikringer dækker IKKE, i laaaangt de fleste tilfælde.
    Jeg vil som Magnus anbefale at du får brændt DVD-skiver rundt omkring med dine billeder. Det er som regel billigt og meget lettere at have med at gøre

Anonym Thomas

Jeg står selv , og skal ud og rejse om et års tid og jeg har selv tjekket nogle forskellige ting ud. Er selv fotograf , og har derfor brug for at tage meget lager plads med og hurtigt skifte mine kort ud. Og det jeg vil gøre når jeg skal afsted er.

Købe en Photobank ( det er det samme som en Hard Disk, men i siden af en er der plads til diverse kort) man kan få dem i forskellige modeller og jeg vælger nok en af dem der koster lidt mindre , med en mindre HD. Og Vil så købe en HD ved siden af på 300-400gb.

Og jeg vil lige som de andre overjer meget hvis du ville tage den med, ejg mener alle de steder du kommer hen og vil på internet, der står der næsten også en cafe computer du kan chatte , blogge , og i mit tilfælde overføre billeder fra den en HD til den anden HD med større kapiticet..

Håber du kunne bruge dette… Thomas

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account