This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Troubadouren

Vi skal på en større tur til Bali lige om lidt.

Er der nogen, der kan svare på, hvorfor man altid hører om ture til Gili øerne med aldrig om Nusa Penida? Det ser lige eksotisk ud på billeder 🙂

Anonym amboye16

Gili-øerne er et meget større turiststed og langt mere udviklet end Nusa Penida. Uden at vide det helt præcis, så tror jeg, at der er omkring 500 hoteller, homestays mv. på Giliøerne, mens der måske er max 10 på Nusa Penida.

Vi har netop været på Gili for et par uger siden og var ikke så imponerede, men det kommer jo helt an på feriestil og party-gen.
    Du kan læse om vores oplevelser her:
    http://www.annemarieograsmus.blogspot.com/2014/07/gili-erne.html

Lige nu er vi på Nusa Lembongan (lige ved siden af Nusa Penida) og er super begejstrede for det. Her er der ingen, der råber efter en for at sælge det ene eller det andet. Til gengæld er der heller ikke den store fest. I hvertfald ikke lige der, hvor vi bor (Bungalow no. 7) Vi har endnu ikke nået at bevæge os over til Nusa Penida.

Rigtig god tur
    Anne Marie

Anonym Maja

Det er min opfattelse efter at have været på Gili Trawangan i omk 20 dage at Gili øerne (ihvertfald fald Gili Trawangan) henvender sig mest til rejsende, der søger enten fest og farver (Gili T er festøen), et godt sted at dykke (alle tre øer er omsluttet af Koralrev og PADI dykkercertifikat er billigt at få – jeg gav 2200kr) eller som søger den perfekte bountystrand, som ikke fås i samme stil på Bali f.eks. Vi nåede aldrig videre på Nusa Lembongan eller Nusa Penida, da Gili T passede lige til os. Vi rejste 3 piger. Hvis man får nok af feststemningen kan man rejse over på enten Gili Meno eller Gili Air, som er roligere.

Anonym Anonym

Jeg faldt lige over et blogindlæg om Nusa Lembongan, som du måske kunne være interesseret i at læse.

http://www.alexinwanderland.com/2013/06/29/nusa-lembongan/

Venligst
    Anne Marie

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account