This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym katinkachr

Hej alle i rejseglade mennesker.

Min veninde og jeg skal til Bali og Gili-øerne i 4-6 uger sommeren 2015. I denne forbindelse har jeg en række spørgsmål, som jeg håber at nogle af jer Bali-kyndige mennesker kan svare på.

1: Budget.
    Jeg har efterhånden researchet en del på diverse rejseblogs for at få et indtryk af hvad tingene koster, men jeg har svært ved at danne mig et overblik over hvad tingene koster anno 2014. Så vidt jeg har forstået så stiger priserne meget år til år, grundet den store popularitet. Vi kører backpacker-stilen og skal bo på de lidt billigere hoteller og spise lokal mad men der skal også være plads til en lækker middag, lidt fest og farver og en tur her og der. Hvor mange skal man regne med at bruge? Er 300 kr. om dagen nok?

2: Peakseason.
    Vi skal rejse i juli/august måned og kolliderer derfor med højsæsonen. Skal man død og pine, booke ALLE hoteller hjemmefra? Her tænker jeg specielt på det nordlige Bali, hvor det eftersigende ikke er ligeså overrendt. Kunne man nøjes med at booke hoteller på forhånd på Sydbali og Gili-øerne, og så køre den klassiske backpackerstil i det nordlige Bali og bare finde noget på vejen?
    Og hvor lang tid i forvejen skal man booke?

Jeg håber der er nogle der kan hjælpe 🙂

Kh. Katinka

Anonym tln

Jeg var på Bali for 4 år siden og bortset fra den først nat havde vi ikke booket noget hjemme fra. Vi fandt bare det sted vi gerne ville overnatte både på den nordlige del og den sydlige del samt også fandt vi et hotel/hostel der. Det eneste sted vi havde lidt problemer var da vi ramte en australsk helligdag på Kuta. Der fik vi først vores 3 eller 4 prioitet. Men sådan er det jo engang i mellem.

Vores tur til Gili bookede vi fra Kuta dagen før vi tog der ud. Der var der heller ikke problemer med at få et sted og bo.

Håber at I får en fantastisk tur

Torben – BackpackerPlanet

Anonym Daizz

Er helt enig med Torben mht. overnatningerne. Det er ikke nødvendigt at booke overnatninger hjemmefra på Bali. Der er altid overnatningsmuligheder hvadenten I lander i Sanur, Ubud, PadangBai, Kuta, Lovina osv. Gili-øerne kan dog godt være ret travl i sommerperioden, så her kan I overveje at booke på forhånd, men tror dog ikke, I får problemer med at finde noget.

Undtagelsen vil dog være, hvis I vil bo på de lidt finere hoteller, som charter-turisterne også bruger, som godt kan være udsolgt. hvis I dog primært vil holde jer til guesthouses og rejse på backpacker-budget, så behøver I altså ikke booke noget på forhånd.

Det er enormt svært at rådgive andre om økonomi, da forbrugsvaner er meget forskellige. Jeg var selv i Indonesien inkl. Bali i sommer, og brugte omkring de 300 Dkr. pr. dag, men gik heller ikke i byen og drak så meget, fordi jeg var der for at dykke. 300 Dkr vil dog være et fint udgangspunkt for et budget på backpackerniveau.

God tur 🙂

Anonym HeidiZ

Et andet tip, hvis i ikke allerede har bestilt flybilletter så bestil til Kuala lumpur og fly med air asia videre til Bali (men husk de flyver fra en anden lufthavn – eller det gjorde de, da vo var der i 2010). Vi valgte så at tage et par dage i KUL på hjemturen, hvor man kan bo på 5* hoteller for ingen penge. Desuden nød vi lidt storby liv efter Bali.

Vi havde booket hjemmefra, tror vi gav omk 200kr pr overnatning i Sanur. Vi ville gerne have haft en overnatning i Ubud, men brugte så en hel dag i byen i stedet for. Vi boede så ikke ned til vandet. Hjemmefra havde vi fået anbefalet en lokal guide til at køre os rundt EN HEL dag for omk 100 dollar (svarede vel til 550kr på det tispunkt).

Anonym katinkachr

Daizz, var de 300 kr, inkl. dykning? Eller kom det udover? Jeg regner med selv at skulle dykke på Bali nemlig, så det kunne også være meget lækkert med en fornemmelse for, hvad dét koster 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account