This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Pia Rønneholt

Jeg skal til at planlægge en tur til Bali sammen med min familie foråret 2008.Jeg søger ideer til hvor jeg kan få billige flybilletter og sights der kunne være gode at besøge. Vi er en familie der er ret glade for vand.
    På forhånd tak

Anonym kondi

Hejsa.

Med hensyn til billetter ville jeg undersøge thai eller singapore air da disse er de bedste flyselskaber efter min mening. Og bestiller man tidligt kan man få nogle gode priser. Hvis i flyver med disse selskaber vil i også have mulighed for stopover i Bangkok eller singapore som er 2 fede byer!

Med hensyn til Bali vil jeg også først og fremmest tage til Ubud. Det er en by der ligger midt inde i junglen. Her er der mulighed for at ride på elefanter, kommer på river rafting, se aber og balinesisk dans.

Herefter ville jeg tage til Lovina som ligger nordpå og har sort-strande som er kommet efter et vulkan-udbrud. Det er en stille by, så man tager derop for at slappe af og nyde vejret. De fleste hoteller ligger direkte ned til vandet. Her er det muligt at chartre en båd og så komme ud og snorkle.

Til sidst ville jeg tage til sanur som er en rigtig lækker strand. Samtidig ligger den ca. 15 min fra Kuta så hvis man vil derind er der også mulighed for det. Ellers er der også butikker og restaurenter i sanur.

Hvis i har lyst så kan i skrive til mig ang flere spørgsmål. Samtiig har jeg nogle rigtig gode og børnevenlige hoteller som jeg kan anbefale.
    andreas_ruk@hotmail.com

Hilsen andreas

Anonym Anonym

Tusind ak for dine oplysninger!
    MVH Pia

Anonym Anonym

Hej Pia

Jeg har været det et par gange men det er ved at være noget tid siden, så kan ikke huske hvad alle stederne hedder. Men på norddelen at øen er det sortsandsstrande, som er ret specielle og populære. Der kunne i bruge nogle dage og så tage på udflugter derfra til nogle af det ret flotte vandfald (man kan bade i naturlige pools for foden af flere af dem) som ligger forholdsvis tæt på. Derudover der (også på den nordlige del) nogle hot springs bassiner som helt klart er en tur værd. På øst siden af øen i Padang Bai (havneby mod Lombok) er der en lidt skjult lille strand/bugt hvor man først skal over nogle bakker/klipper. Stranden er bare lækker, og står for mig som et helt helt unikt sted, man bare skal se. Men der er store sten i vandet og bølgerne er nogle gange lidt store, så man skal passe på, hvis man har små børn der vil bade. Derudover har Kuta (turistfælde og der hvor diskoteker blev sprængt i luften) lange strande der er rigtig fine. Yderligere vil jeg anbefale Ubud. Denne by ligger midt på Bali og derfor er der ikke meget vand, men den er kendt som kulturbyen på Bali, og virkelig en dejlig by. Personligt syntes jeg det ville være rigtig synd ikke at bruge et par dage på denne perle og omegn. I Ubud findes der kulturelle tilbud (danse,dukkespil, abeskove, udskårent træ og kunst etc.) som slet ikke ses i samme målestok andre steder på øen.
    Og til sidst balinesere er MEGET glade for børn så de vil få meget opmærksomhed.
    Håber I får en god tur:-)
    Ps. jeg ville undersøge (i god tid, så får man de billigste) hvad Killroy og Jysk rejsebureau kan byde på, jo længere tid man er villig til at vente mellem flyene i lufthavnene, jo billigere bliver det ofte.

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account