This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym broen

Hejsa

Jeg/vi står og skal på byllupsrejse i september, og da min kommende hustru har valgt at brænde hele budgettet af på festivitas på selve dagen, bliver der ikke plads til de vilde luksuriøse udskejelser på bryllupsrejsen.
    Heldigvis har vi begge backpacket en del tidligere – specielt i syd og mellemamerika, så vi er klar over at det ikke automatisk er ensbetydende med man må springe de bedste oplevelser over.

Jeg vil dog meget gerne høre fra nogen med lidt erfaring fra Bali og Fillipinerne. Umiddelbart ryger billetter op i niveau 8000 pr person, så jeg er nysgerrig efter at høre hvad det koster at rejse/leve på Bali og Fillipinerne?

Vi forventer at være væk i knap 3 uger – og forventer at bruge dem på en kombination af trecks, dykning, kultur og alm. afslapning på forhåbentligt bountyhvide sandstrande :-).

Alle råd om destinationer og selvfølgelig prisniveauer og lign. vil blive modtaget med kyshånd!

På forhånd tak.

Anonym Thomas

Jeg ville tage Filippinerne. Først nordpå til Banaue/Batad/Sagada for at se risterrasser og hængende kister. Derefter flyve til Cebu og evt. besøge Apo, Malaspascua, Bohol og Bantayan. Strande overalt i verdensklasse, og du skal til Australien for at finde bedre dykning end Apo og Malaspascua.

Man bor og lever fint for 200-300 kr. i døgnet.

Anonym Claus

8000,- er mange penge. Hvis I vil spare lidt på billetten, kan det betale sig at flyve til Kuala Lumpur og så fortsætte med Airasia.com til Filippinerne. Flyet lander i Clark, og det er ikke Manilla. Men det er tæt på, halvanden times kørsel derfra.

Billetter fås fra 55 USD i starten af september og en billet til Kuala Lumpur koster ca 5500 fra Kbh. Altså en besparelse på 2500 pr person.

mvh
    Claus

Anonym MissAdventure

Jeg var på Bali i juli og på Filippinerne i dec…. i morgen rejser jeg tilbage til Filippinerne.
    Der er dejligt begge steder… men du får meget mere for dine penge på Filippinerne.. det er virkeligt billigt at leve der… Bali var en hel del dyrere.

Jeg flyver med Emirates cph-dubai-manila og giver 5800 kr. for en retur, og det er endda dyrt, fordi jeg rejser hjem den weekend det er påske… til jul gav jeg 4700 med Türkish Airlines fra cph – istanbul – hong kong (retur) og så et par hundrede kroner for indenrigsfly mellem hong kong og cebu.

Anonym Heidi

Som Claus skriver, så book flybiletterne til Kuala Lumpur eller Singapore. Vi var på Bali forrige år og fløj fra Hamborg til KUL i August til omkring 4500 kr stk. mener jeg.

Vi brugte i omegn af 25000 kr. i alt for 20 dage – med 2 dage i Dubai også (kan anbefales).
    Vi havde base i Sanur på Bali – hvilket er et godt udgangspunkt for ture. Vi var på éndags ture i priavt bil + guide og det kostede, så vidt jeg husker omkring 2-300 kr. Der kommer så selvfølgelig éntre div. steder oven i.
    Overnatning havde vi bestilt hjemmefra via asiarooms – prisen var omkring 2-300 kr. pr. overnatning for et standard guesthouse m. lille pool og morgenmad. Jeg ved ikke om det er nødvendigt at bestille hjemmefra, men det er højsæson på Bali i juni, juli og august. Jeg ved ikke med september.

Rigtig god tur. Bali er skøn 🙂

Viser 5 indlæg - 1 til 5 (af 5 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account