This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym karoline140591

Hej derude 🙂

Jeg planlægger at rejse til overstående øer, 3 måneder i efteråret.

Jeg håber virkelig på en erfaren backpacker, vil give gode råd, og et bud på en rejseplan, der er realistisk for 3 måneder.

Hvis du vurderer der er tid til andre steder i “nærheden”, er du velkommen til at nævne det 🙂

REJSEGUIDE SØGES + REJSETIPS OG BUDGET VURDERING 🙂

På forhånd mange tak 🙂

Venlig hilsen
    Karoline

Anonym Topper

Hej Karoline

Vedr. tiden så læg ikke for store planer. Vær fleksibel.

Alt efter hvad dine interesser er så ville jeg nok gøre det sådan at det var 1-2 uger på Gilli, ca. 3 uger på Bali og lidt af det samme på Lombok.

Også tage en tur ud til andre øer så som Komodo og måske end da Timor.

God Tur

Torben Linnemann

Anonym Karoline

Hej Lisbeth, Tak for dit svar..

Jeg ville prøve at planlægge det selv ved hjælp fra andre der har taget den sammen tur, for at gøre det uden beregning. Dog ved jeg ikke hvad det koster, men vil bare ikke betale så meget for at lade en bureau guide mig.
    Dit andet forslag vil jeg dog tage til mig 🙂

Hej Torben,

Tak for dit svar 🙂 Komodo og Flores har jeg også overvejet, men jeg har haft svært ved at vurderer hvad der var tid til, på 2-3 måneder..

Timor, hvor ligger det?? Er det den store Ø mellem Lombok og Komodo?

Tak, Karoline

Anonym Lisbeth

Hej Karoline!
    Prøv at kontakte nogle af de bureauer, som er kendt for at sælge backpackerture, f.eks. Jysk Rejsebureau, Kilroy eller Kipling. De hjælper gerne med at planlægge den slags ture.
    Du kan også læse deres turbeskrivelser igennem og lave din egen overordnede plan udfra det, du læser. Samtidig får du et billede af, hvad det koster, hvis du bestiller det hele gennem et dans bureau.
    Når du har lavet det arbejde selv, er det helt fair, at bede om hjælp til en vurdering af din plan.
    VH
    Lisbeth

Anonym Anna

Hejsa Karoline,

Må indrømme jeger liiiidt misundelig på dig, for det er nogle dejlige steder du skal til.
    Jeg kom selv hjem fra en tur i Sydøstasien den 22. december efter at have rejst rundt i 7 lande på 3,5 mdr.
    Ja, vi nåede 7 lande og NEJ vi stressede ikke og nåede alt det vi havde planlagt i ro og mag plus lidt ekstra til.

Til din info koster det ikke noget at få gode råd hos f.eks. Jysk Rejseburau. De er erfarne og kan fortælle dig alt hvad du behøver plus et cirka budget udfra hvordan du ønsker at bo, rejse rundt osv.

Vi var både på Bali, Lombok og Gili – Lombok overraskede os mest, på den positive måde og vi ville ønske vi havde haft mere tid på netop den ø.
    Bali var for mit vedkommende lidt en skuffelse, men vi var nok de forkerte steder (Kuta og Sanur) – 3 dage senere pakkede vi sammen og rejste til Gili, hvor vi havde en lille uge på Gili Air, wow her var lækkert, paradis uden lige og vi kunne gå øen rundt på ca. 1 time.
    På Lombok kan jeg anbefale dig Kuta, ja, der er både en Kuta på Bali og Lombok. Der var ikke særlig mange turister og der var mulighed for at leje scooter og køre til de mest øde og smukke strande vi så på hele vores tur.
    Jeg vil anbefale dig at tage til enten Komodo eller Flores som andre også har nævnt eller så tage turen til Java. Kommer nok an på om du er til strand, dykning og dyr eller om du er til smuk natur og kultur, som kan opleves på Java. Vulkanen Bromo er absolut et besøg værd og også byen Yogyakarta, hvor der er mulighed for at besøge templer som Borobudur (verdens største budhistiske monument) og Prambanan.

Mulighederne er mange – håber du finder ud af det og får en dejlig rejse.

Kh Anna.

Anonym Karoline

Hej Torben,

Endnu engang tak for dit svar, og jeg vil huske dit råd 🙂
    Mange tak.

Hej Anna,

Ja, det er spændende når man sådan drømmer sig derned! Det lyder spændende det du har oplevet.
    Du har været dernede i samme periode som jeg planlægger, hvordan var vejret? 😉

Hvilke lande udover nævnte besøgte du?

Ang Bali har jeg også læst mig frem til at den skulle have meget mere at byde på end de måske mindre gode steder som du har besøgt (også udfra andres erfaringer, har jeg læst mig til)

Jeg skal rejse med min bror og vi har begge dykker certefikat, så skal højst sandsynligt have nogle dyk dernede, men er ikke vores primære mål. Vi vil gerne både opleve strand, jugle, dyr og landsbyer og indfødte.. Er interesseret i kultur, men mere på det menneskelige plan, og mindre på bygninger, selvom vi da nok skal få set et tempel eller to. eller en vulkan 🙂

Langt hen ad vejen vil vi gerne prøve både at overnatte i telt, i en hængekøge, på hostel, og et par dages “luksus” på hotel, når vi har følt os lige primitive nok 🙂

Tak for dit svar, og skriver lige jydsk rejsebureau bag øret!

Kh Karoline

Anonym Topper

Timor ligger noget længere mod øst end Lombok og Komodo. Det er en af de øer som ikke ret mange besøger.

Vedr. tiden så tror jeg nok at du nok skal nå det. Men husk nu læg ikke for mange planer. Lad dig inspirrer og se hvad der sker.

God Tur
    Torben

Anonym Anna pigen

Hej Karoline.

Vi var rigtig heldige med vejret, selvom det var en ret tvivlsom periode at rejse i. Vi havde da et par dage med regn, men ud af en tur på ca. 100 dage var det bestemt ikke voldsomt.

Vi var i:

Thailand
    Laos
    Vietnam
    Cambodia
    Malaysia
    Singapore
    Indonesien

Vi var en del rundt omkring, men de steder der sagde mig mest og som står mig hjerte nærmest er:

Cambodia betog os begge meget. Befolkningen var de mest imødekommende vi mødte på hele vores tur, så smilende og rare og det på trods af de grusomheder de oplevede under Pol Pots regime for bare små 35 år siden, ret utroligt og ganske facinerende.

Sapa dalen i det nordlige Vietnam – den smukkeste natur man kan forestille sig.

Den malaysiske del af Borneo, Sabah.
    Her kan nævnes både Sydøstasiens højeste bjerg, Mount Kinabalu og ikke mindst Kinabatangan jungle, hvor vi havde nogle ret fantastisk dage, hvor vi så masser af forskellige aber og fugle.

Du er velkommen til at slå et smut forbi min rejseblog, hvis du skulle få lyst:
    http://annaduenielsenasien.blogspot.com/

Held og lykke med det hele og GOD tur.

Kh Anna.

Anonym travelbuddy

Hejsa

Jeg skal også til Indonesien slut aug til slut sept.
    Jeg planlægger ikke noget hjemme fra, måske lige hotel de første nætter. Derfter tager jeg til Flores 10-12 dage for at bo på div. øer, dykke, snorkle, se drager, og ellers bare nyde det primitive liv. Om jeg bliver der længere eller kortere vides ikke. Når jeg kommer til Bali tager jeg den nordlige del og ser hvad der sker deroppe.
    Hvis i er i indo. på samme tidspunkt, må gerne give lyd fra jer. Måske vi kunne lave noget af turen sammen?

Mvh
    Poul

Viser 9 indlæg - 1 til 9 (af 9 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account