This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Lisbeth7200

Jeg overvejer en lille tur til Bali her til sommer og har kigget på forskellige rundrejser, dog kan jeg ikke nå at se det hele og derfor står jeg og skal vælge mellem at tage til Lovina eller øen Gili Trawangan.

Derfor!

Har du været på Bali og været en af stederne eller dem begge? Og hvad er at foretrække?

Anonym Claus

Det kommer an på, hvad du er til. Lovina har sort strand, som ikke er overbefolket af turister, men dykkermulighederne er ikke overvældende.

Gili øerne har hvidt sand, gode dykkermuligheder men en del turister.

Jeg foretrækker Lovina, det er et fiskesamfund, der ligger i rimelig afstand fra Denpasar/Kuta-området.

Bliv på Bali, der er masser af muligheder for både at finde en god strand og få noget kultur.

mvh
    Claus

Anonym Claus

Du bør i hvert fald overveje, om det er værd at tage til Gilli islands, når man kan få noget tilsvarende på Bali.

Der er jo mulighed for at se delfiner uden for Lovina.
    Og der ligger også et tempel uden for Lovina.
    Bliver du træt Lovina, er det jo muligt at tage en bus til f.eks. Ubud eller Padangbai.

Mennesker er der allevegne, men alle har forskelligt formål med deres rejse. Er du til fest og farver med en diskokugle, så er det nok ikke lige Lovina, du skal søge mod.

mvh
    Claus

Anonym Lisbeth7200

Så det man skal tænke på er, om man vil omgåes med mange mennesker eller ej 🙂
    Er der interessante ting at se i Lovina området man så kan se i stedet for at dykke?

Anonym Lisbeth7200

Okay det er hermed taget til efterretning, tak for dit svar 🙂

Anonym Annemarie

Hej Lisbeth,

Jeg er næsten lige kommet hjem fra Bali og Gili Trawangan. På Bali rejste jeg og en veninde rundt i 2 uger. Sanur – Ubud – Lovina – Candi dasa og Padangbai. Det endte kun med en enkel overnatning i Lovina, hvor vi så delfinerne. Det siges at enten kan man lide Lovina eller ej. Jeg personlig var ikke så vild med Lovina, men nu var jeg der jo også kun i kort tid, så det har bare lige været et hurtig første hånds indtryk. Hvor lang tid har du at rejse rundt i?

Gili Trawangan er kendt som party ø. I hvert faldt når man sammenligner med de 2 andre Gili øer. Jeg og min veninde kom dog til at bo et godt stykke væk fra centrum og havde en super god uge! Dagene gik med snorkling, afslapning, leje små kanoer, gåture og om aftenen kunne vi vælge at tage ned “i byen” hvor der var flere mennesker fest og farver eller om vi ville holde os til de mere stille og rolige barer ned ved stranden. Vi faldt i snak med en del lokale, som virkelig var rare og imødekommende. Ofte endte vi på stranden om aftenen med bål, sang og guitarspil. Alle tiders, hvis man er til sådan noget! 🙂
    Vi var også ind og høre flere reggae live optræden, som ofte var lokale bands eller fra andre steder i Indonesien. Jeg har været rigtig glad for Gili T. og har lært nogle rigtig søde mennesker at kende dernede. Jeg var selvfølgelig derover i lavsæsonen, skal derfor ikke kunne sige hvordan det vil se ud i højsæsonen, hvor der garanteret er mere tryk på.

Desuden vil jeg også sige, at hvis du kun har et par uger at gøre med, så bliv på Bali og gå i dybden med det.. Der er masser at se og opleve!

Du er velkommen til at skrive til mig, hvis du vil vide mere: frokenvos@hotmail.com

Annemarie

Anonym Lisbeth7200

Hej Annemarie!

Ej det lyder som om i har haft en god tur 🙂
    Jeg regner med at skulle afsted sammen med min kæreste og at vi skal være på Bali i 2 uger. Vi regner med at rejse med Stjernegaard Rejser – hvem rejste i med?

Hvordan oplevede i det at se delifiner i Lovina? Har nemlig hørt meget dårligt om de ture med alt for mange turister og delifin garanti der ikke passer.
    Som du beskriver Gili T i dit svar lyder det helt klart også som et sted for mig 🙂

Anonym Anonym

Hej igen!

Bali er også et godt sted at tage hen med sin kæreste, mange romantiske steder 😉

Vi købte flybilletten, samt en ankomstpakke hos jysk rejsebureau. Egentlig kun fordi jeg havde rejst med dem før og har haft gode erfaringer med dem. Prismæssigt sammenlignede vi med nogle af de andre rejsebureauer, som lå omkring samme pris eller dyrere. Vi gav ca. 8000 kr, inkl et års rejseforsikring (Gouda) og afbestillingsforsikring.

Delfin-turen var meget turistet. Vi sejlede ud kl. 6 stykker om morgenen og det gjorde mange andre af bådene også. Når delfinerne blev opdaget, gik der ingen tid, så var flere af bådene samlet det samme sted. Det var lidt af en jagt.. Vi så en hel del delfiner, men var også garanteret at vi ville få pengene tilbage, hvis ikke vi kom til at se dem. Solopgangen var dog rigtig smukt 🙂

Ubud og små omkring liggende landsbyer, er helt klart også et sted I skal tage hen, hvis I er lidt kunst interesseret. Hvis I vil opleve aber tæt på, så ta’ et smut i Monkey Forrest. Her vrimler det med aber, som lever frit i skoven. De kommer MEGET tæt på, så pas på hat og briller 😉

Vi arrangerede også en vulkan trekking tur (Batur). Her blev vi hentet midt om natten og kørt hen til Batur. Mødtes med vores guide, som fulgte os op til toppen af vulkanen. Ved 6 tiden så vi så solen stå op og dagen begynde med en kop varm te i hånden. Fantastisk udsigt og en af de rigtig gode oplevelser!

Spørg bare løs, hvis du vil vide mere!

Anonym Lisbeth7200

Okay det lyder jo bare som endnu et udsagn for at vælge delifinturen fra og det var stort set det jeg ville til Lovina efter – nu var jeg dog så heldig at få lov til at snorkle med vilde delifiner sidste sommer, så det er ikke et absolut must for mig, da jeg ikke tror den oplevelse kan toppes 🙂

Planen er at vi skal til Sanur for at dykke, til Ubud og se det kulturelle og så vil vi gerne slappe af og nyde solen det sidste stykke tid så det er bare at finde ud af hvor man gør det bedst.

Men du skriver, at “hvis vi kun har et par uger at gøre med, så bliv på Bali og gå i dybden med det” – kan du så anbefale et andet sted end Gili og gøre det?

Anonym Claus

Ubud er tilgengæld overbefolket af turister.
    Padangbai har både dykke – og snorkelmuligheder og ligger i rimelig afstand fra lufthavnen.

mvh
    Claus

Anonym Annemarie

Ja så tror jeg bestemt også du kan undvære delfinturen 🙂 Hvor har du snorklet med dem? Er selv meget fascineret af delfiner. Var meningen jeg skulle have svømmet med dem i NZ, men på vores tur blev det ikke til noget, da delfinerne viste en adfærd, hvor de anbefaler ikke at gå ud i vandet med dem.

Må ærlig indrømme jeg ikke helt ved, hvor de bedste strande og slappe af steder er på Bali. Vi havde et par ret aktive uger på Bali og tog så afslapningen og stranddagene på Gili T. 🙂

Vh. Annemarie

Anonym Lisbeth7200

Hej Annemarie

Svømmede med delfiner i Honduras ud for øen Utila hvor vi også svømmede med en 8 meter lang hvalhaj. Var selv rigtig glad for det var vilde delfiner og det ikke skete i en indhegning med dresserede dyr.

Det er også bare helt i orden, jeg har været rigtig glad for dine svar – nu glæder jeg mig bare endnu mere til at komme afsted! 🙂

Anonym Annemarie

Det lyder som en fed oplevelse!

Må jeg spørge om hvor meget I skal give for billetten og hvor I har mellem landinger?

Kunne godt finde på at tage afsted igen. Ja, glæd dig. Jeg håber I får en rigtig god tur! 🙂

Anonym Lisbeth7200

Som det ser ud lige nu regner vi med at rejse med Stjernegaard Rejser da min veninde udelukkende kun har haft gode oplevelser med dem og så varierer prisen alt efter hvilken rundrejse du vælger og hvornår du rejser.
    Rundrejsen på 16 dage til Sanur, Ubud og Gili T. koster 15.500 hvis du rejser 9. til 26. juli. Men så er alt næsten også indkluderet, undtagen aftens. og middagsmad.

Anonym Brian Blensner

Hvis jeg var dig ville jeg sparer udgifterne til de dyre rejsebureauer og arrangere det hele selv. Min erfaring er at du betaler ca. 1000 kr pr person pr døgn, afhængig af oplevelserne, mens du selv kan planlægge til 1000 kr pr døgn – for 2 personer, OG så vil der ikke m angle noget af oplevelser, men hotellerne vil naturligvis høre til i den billige ende, uden at de dog er ringe.
    Jeg og min kone rejser til Bali 4 juli til 3 aug. Vi har indtil nu kun booket flybilletterne, men har overvejet de tre første overnatninger i Sanur til 40 $ pr nat for et dobbeltværelse og kontaktet en lokal guide for at få ham til at vise os noget lokal kultur udenom turistselskaberne. Bare et råd til dig for at spare lidt penge 🙂

Viser 15 indlæg - 1 til 15 (af 15 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account