This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym bjerrepernille

Hej rejsefolk.

Min kæreste og jeg skal til Bali til efteråret – jeg vil gerne tage dykkercertifikat, mens vi er der, og han vil gerne bare ligge på stranden imens. Jeg har derfor nogle forskellige scenarier, jeg gerne vil høre jeres mening om:

– Jeg tager hele kurset på Bali og bruger de 4 dage det nu tager
    – Jeg tager teorien på nettet hjemmefra, så jeg kan skippe teorien og bruge mere tid med kæresten
    – Jeg tager et refferal-kursus hjemmefra, hvor jeg både har teori og prøvedyk, hvor det hele jo foregår på dansk, så det kun er de sidste 4 dyk på OW der er på Bali – altså bruger endnu kortere tid på at tage certifikatet og mere tid til at komme på dykkerture efterfølgende…

Er der nogen der har erfaringer eller holdninger til at tage dele af certifikatet hjemmefra?

Jeg har lige nu Jysk rejsebureau på sagen ift. at give mig en pris på dykkercertifikat på Gili air, hvor jeg tager noget af kurset hjemmefra – er det tosset at have en mellemmand på, på denne måde, skal jeg bare vælge en af mine ovenstående muligheder og så “se på det” når vi ankommer til Bali?

Og nu vi er ved dykning, er der så nogen der ved hvad der er et must at anskaffe sig ift. udstyr, når jeg nu ikke tænker at dykke udover på ferier i varme lande? 😉 Er det fint med sådan et snorkle-sæt i god kvalitet?

Mvh. Pernille 🙂

Anonym Jacob

Du kan sagtens tage teorien hjemmefra, specielt hvis dit tekniske engelsk ikke er helt på toppen. Der er en del læsning ( ca. 2 timer hver aften )

Det tager 3 dage og en aften og tage kurset, hvor den ene aften blot er at se 1½ times video og lidt snak.

det eneste du egentlig har brug for som en ferie dykker er en god maske. det er alfa og omega for at få et godt dyk.
    Dykkercenter masker er ikke altid lige gode og som regel lidt billige, så de kan stramme, begrænse udsyn osv.

det åbnede en helt anden verden for mig da jeg købte min egen maske.
    Jeg var så heldig så jeg kunne låne min instruktørs ekstra maske ( hun havde 2 af den samme ) og den passede mig sindsygt godt, har rigtig godt udsyn og er i klar plastik så den lukker mere lys ind.
    jeg syntes personligt at sorte maske nemt kan give kikkert syn.

Min maske er en Oceanic shadow clear
    http://www.oceanicworldwide.com/us/shadow/

som du kan se har den en stor åben glas plade som giver bedre udsyn, masken er low volume, dvs den er nemmere at tømme hvis der kommer vand ind, og tingene ser bedre ud.
    der er heller ikke nogen samling midt på over næsen, sådan en samling kan godt trykke ind på din pande når du kommer ned i dybden og der er tryk, det giver en kedelig hovedpine.

skulle du bo i nærheden af taastrup er du velkommen til at kigge forbi og prøve den.

et par sidste råd med på vejen er
    1. slap af nyd det, det er sikkert og voldsomt fedt. dykning er verdens mest afslappede ekstrem sport hvis du gør det rigtigt 😀

2. husk at kigge op. der er som regel mere at kigge på når du kigger opad 😀
    Det samme dykkested ændrer sig fuldstændigt når man husker at kigge op og få det store overblik, istedet for bare at fokusere på den meter der er mellem dig og bunden.

3. Undersøg dykkerfirmaet grundigt, læs mange rewievs, sørg for det er små grupper på max 4, ellers er der ikke ordentlig tid til dig.

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account