This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hey alle globetrottere 🙂

Har oprettet en profil her i håb om lidt hjælp til vores dilemma..

Min kæreste og jeg vil ud og rejse her sidst i februar.. Sidste år var vi i Thailand hvor vi hoppede rundt i phuket og omliggende øer, og vi elskede det, dette var min anden gang i Thailand..
    I år har jeg fået en idé om Bali. Jeg har hørt dette er meget anderledes end Thailand, og jeg er i tvivl om hvor vidt dette er for os ?? Min kæreste vil gerne til Thailand igen, og selvom jeg elsker det, synes jeg også man skal prøve noget nyt..

Vi elsker at snorkle, være på stranden, opleve dyr og natur, og lave vandaktiviteter i form af rafting mm.
    Er der nogle der har været på Bali og i Thailand, som vil give et bud på hvad de foretrækker og hvorfor ??
    Hvad kunne et evt budget pr person pr dag ligge på ved standard?
    Har i været der i februar/marts, hvordan var vejret?

Jeg håber på lidt hjælp snarest, da vi er lidt sent ude og billetterne skal købes, og så jeg forhåbentligt kan argumentere overfor min kæreste hvorfor Bali og gili er stedet hvor vi denne gang skal hen 🙂 På forhånd tak 🙂

Anonym DanielJohansen

Sammenligningen bliver det uligevægtig ved at sætte et land med 70 millioner indbyggere på den ene vægtskål og en ø med 5 millioner indbyggere på den anden.

Thailand er på grund af sin størrelse alt andet lige mere varieret end Bali, men når det er sagt, er Bali (og de omkringliggende områder) rigtig spændende. Hvad Bali kan give som Thailand ikke har – foruden Balinesisk kultur og gastronomi naturligvis – er bl.a. rigtig god surfing for nybegyndere og dykning med mola molaer og manta rokker indenfor meget kort afstand. Som du selv nævner er Gili øerne lige om hjørnet, det samme er langt mindre turistede Lombok. På vestsiden af Lombok, nær Bali, ligger Gunung Rinjani hvor der er mulighed for treks med spektakulære udsigter.

Februar og Marts er stadig regnsæson, men hvordan det påvirker vejret i praksis er svært at forudsige. Der kan forekomme monsunregn i en time, men ellers perfekt vejr resten af dagen, det kan regne hele dagen eller bare være overskyet. Det vil garanteret også være dage med vejr som i højsæsonen. Jeg har aldrig haft problemer med at rejse i Sydøstasien, eller noget andet sted i verden i regnsæsonen.

Rigtig god tur 🙂

Viser 2 indlæg - 1 til 2 (af 2 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account