This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym amandavejle

Hej alle!
    Jeg har et kort og godt spørgsmål til alle, der har været i Thailand: Jeg har hørt, at Bangkok ikke er en særlig sjov by at være i – Er det sandt? Hvad er jeres erfaringer med byen?

Hilsen nogen, der lander med fly i Bangkok!

Anonym joanstevns@yahoo.dk

Det kommer an på hvad du mener med sjov. Bangkok er en kæmpe by med masser af spændende ting, du kan også feste, men festturismen er i Phuket eller på øerne. Hvilken ferieform ønsker du?

Anonym amandavejle

Vi skal backpacke rundt i Thailand i 2,5 måned. Men det er mere, at jeg har hørt, at Bangkok er smudset, stresset og ikke særlig inspirerende.
    Hvad synes du? 🙂

Anonym Mads

Bangkok er en fed by. CNN har blandt andet kåret den til “The No. 1 Greatest City in The World”.
    Jeg har været der i sammenlagt 3,5 uge og nød hver eneste dag.
    Det er en storby med alt hvad det indebærer og der er noget for enhver smag, hvad enten man er til shopping, fest, kultur etc.
    Når man lige er landet med flyet fra kolde Danmark kan Bangkok virke frygtelig. Men man vænner sig hurtigt til varmen, menneskene og storbyluften.

Anonym amandavejle

Fedt at høre Mads! 🙂
    Har du noget specifikt, du kan anbefale i Bangkok?

Anonym Tine

Jeg er også vild med Bangkok! Ja, det kan være stressende, det er beskidt, men jeg synes virkelig at den er interessant! Man ved aldrig hvad man støder på det næste hjørne!
    Der er virkelig meget at lave! Men mange tager forbi:

Weekendmarkedet
    Shopping centrene ved Siem Square (her er der også biografer, sydøstasiens største akvarium og små boder udenfor om aftenen)
    Den liggende buddha og Grand palace, det tidligere kongepalads
    Temple of Dawn
    En tur på klongerne (det kan man selv arrangere eller man kan tage på en tur)
    Lumpini park (om morgenen dyrker thaierne chai chi derinde)
    Kao San Road, backpackergaden med boder og fest!
    Skybar, hvor man kan få lækre drinks (til danske priser) og en fantastisk udsigt over Bangkok! Virkelig smukt, men der er dresscode, så ingen klipklappere
    Det flydende marked (der har jeg godt nok ikke været)

Men der er også mange andre steder som er værd at besøge i BK, som:

Blomstermarkedet (nær Grand palads) + så er der også mange andre markeder i Bangkok
    China Town
    Ko Kred, en ø midt i klongerne (det er også en del af mange ture på klongerne)
    Der skulle også være et firma som arrangerer cykelture rundt i Bangkok
    Der er sikkert meget mere, som jeg ikke lige kan komme i tanke om, men her var da lidt.
    Bare spørg, hvis I har flere spørgsmål om Bangkok eller Thailan

Anonym amandavejle

Mange tak for svaret!
    Det er rigtig lækkert med en masse specifikke steder, det er helt klart en kæmpe hjælp for os. Vi går igang med at undersøge stederne med det samme! 🙂

Anonym lauridsen_lars@hotmail.com

hej.
    one nigth in Bangkok.

mit råd til jer,Tag bangkok med strom, kaosan road bor nogen gader derfra der starter en ny oplevelse i jers liv.
    Eller bo på jysk de har et hotel for back packer som også er et godt sted at starte så starter man mere rolig ud og masser af hjaelp at få.
    lars

Anonym Mads

Jeg kan starte med at bakke op om de mange steder som Tine nævner.
    Især China Town og den tilstødende indiske bydel fandt jeg spændende.
    Weekendmarkedet, mener det hedder Chatutak er et must see, hvis i er i Bangkok i weekenden. Det er et af verdens største markeder med alt fra sjældne dyr til louis vuitton tasker.
    Noget af det første man skal gøre i Bangkok er at tage en sejltur på Chao Phraya. Der går faste rutebåde og det koster så og sige ingenting. Det er nemt at finde ud af og man kan hoppe på langs hele floden.

Kao San Road er backpackermekka på godt og ondt. Det er også et must-see for alle rejsende og man kan få en billig og vild bytur hver eneste aften. Samtidig kan man møde en masse andre unge mennesker fra hele verden.
    Hele feststemningen kan dog hurtigt blive for meget, så jeg vil ikke råde jer til at bo i området. Jeg boede selv i Chinatown på et kinesisk ejet hotel i 14 dage og der kunne man få sin nattesøvn, samtidig med man var i gåafstand til alt.

Shoppingcentrene, som Tine også nævner, hedder blandt andet MBK og Siam Paragon. Det er nogle fede centre og man kan få utrolig god mad i deres nederste etage.

Mht. transport i Bangkok vil jeg anbefale skytrain og taxa. Tuk-tuk kan også benyttes, men husk at aftale en pris før i kører afsted. På den måde undgår i at blive snydt økonomisk.

Anonym Poul

Kan kun sige at hvis i har 2,5 måned i Thailand så er Bangkok et must. Absolut et af mine favorit byer. Der er simpelthen alt, mindre kan ikke gøre det.
    Billigt, god mad, fester, kultur, shopping, osv. osv. osv.
    En lille knap så turistet perle : Red Cross Snake Farm og tæt derved et “hemmeligt” tempel som ikke er listet på nogle turist kort, da de rige donerer penge til den og ikke har brug for turisme.

Kan anbefale Lub’d Silom. Ligger i den pæne del af byen, godt socialt sted med diverse happenings hver aften.

Anonym Poul

Kan kun sige at hvis i har 2,5 måned i Thailand så er Bangkok et must. Absolut et af mine favorit byer. Der er simpelthen alt, mindre kan ikke gøre det.
    Billigt, god mad, fester, kultur, shopping, osv. osv. osv.
    En lille knap så turistet perle : Red Cross Snake Farm og tæt derved et “hemmeligt” tempel som ikke er listet på nogle turist kort, da de rige donerer penge til den og ikke har brug for turisme.

Kan anbefale Lub’d Silom. Ligger i den pæne del af byen, godt socialt sted med diverse happenings hver aften.

Anonym Lasse

Sidst vi var i Bangkok (og boede på Jysk’s New Road Guesthouse) tog vi på en arrangeret cykeltur. Det var simpelthen en fantasktisk måde at se byen på Men jeg turde ikke gøre det uden guider 🙂

Viser 12 indlæg - 1 til 12 (af 12 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account