This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Anonym

Hej venner,

Følgende er en lang tekst, men læs videre, da jeg tror du finder den interessant!
    Jeg er en ung, impulsiv fyr på 24 år som i øjeblikket har et godt betalt lederjob og tryg tilværelse i Bergen, Norge. Men jeg er træt! Træt af den trygge vestlige tilværelse, hvor alle gøremål, pligter og sociale forventninger fra samfundet hver dag bliver mast ned over hovedet på en som en plastikpose uden lufthuller. Hvis jeg ikke
    snart gør noget, føler jeg at denne metaforiske plastiskpose langsomt kvæler mig!

Derfor har jeg besluttet mig at flytte til Australien i minimum et år på Working Holiday Visa. Men før jeg igen rammer den trygge, dog lidt anderledes tilværelse, i Australien, har jeg besluttet mig for at tage på en lille rejse. Derfor trænger jeg jeres hjælp 🙂

Jeg har booket en flybillet fra CPH den 17. september til Bangkok. 35 dage senere, den 22. oktober har jeg booket en flybillet fra Bali til Sydney. 2992,- måtte jeg slippe for disse to rejser, hvilket jeg anser som et røverkøb.

Min lille misson bliver derfor at komme fra Bangkok til Bali på 35 dage. Det er umiddelbart let at gøre, men jeg vil ikke gøre det for let for mig selv. Jeg elsker at presse og teste mig selv og vil derfor gøre det på så lavt et budget som muligt. Jeg forestiller mig 10.000 kroner. Penge er egentlig ikke noget problem, men luksushoteller, flytransport og morgenmad på restaurant hver dag tiltaler mig ikke.

Jeg forestiller mig en rejse med tog, busser og blafning, hvor jeg kommer ud i nogle pressede situationer, finder mig selv og oplever denne del af verden som den egentlig er. Jeg er meget åben og har tidligere haft en rigtig god oplevelse, hvor jeg blev venner med et stammemedlem af Karen Hill Tribe stammen i Thailand og blev inviteret til hans nevøs autentiske stammebryllup 200 km uden for Chiang Mai, langt inde i junglen, så ekstreme oplevelser har jeg haft i udlandet før. På min rejse denne gang håber jeg også at blive venner med lokale og opleve ekstreme ting. Som eksempelvis at tilbyde min arbejdskraft i to dage og hjælpe en lokal farmer til gengæld for husly og mad (eller bare at låne hans ejendom til at slå telt op). Jeg vil leve som en fattigrøv og prøve hvordan det er at LEVE uden sikkerhedsnet.

Oppakning:
    – Tøj (regnbeskyttende, da det er i regnsæsonen)
    – Et lille let opslåeligt telt
    – En sammenklappelig fiskestang
    – Primus

Det jeg ikke er sikker på, er hvilken rute. Forestiller mig fra Bangkok med tog mod Malaysia. (Har set Thailand så ingen grund til de store stop her).
    I Malaysia tænker jeg Georgetown -> Kuala Lumpur og så med en af kysterne mod Bali. Men hvilken er bedst at tage, Øst- eller Vestkysten i Malaysia? Eller skulle jeg prøve at rejse igennem den centrale del på alternative metoder og undgå kysten?
    Der skal selvfølgelig også være tid til at slappe af på en afsides liggende ø eller bo på et billigt hostel et par nætter når det hele bliver surt pga regnen.

Mine spørgsmål lyder:
    – Har du gjort det samme?
    – Hvilken rute vil du anbefale?
    – Hvilke stop må jeg bare gøre?
    – Er 10000 kr realistisk selvom det er på ultra lavbudget?
    – Kan jeg nå dette uden stress, hvis jeg også forventer at have 5 dage på Bali?
    – Er tidsskemaet for stort (bliver det for let?) Vil jeg kunne ombooke og cutte endnu flere dage af rejsen eller endda sætte budgettet ned?

Jeg har besluttet mig for at gøre dette uanset hvad (billetterne er booket), men har du tips, råd eller har du gjort det samme (evt i andre dele af verden), er du meget velkommen til at skrive. Lyder jeg som en fuldkommen sindssyg idiot i dine ører er du også meget velkommen til at skrive. Jeg håber du vil hjælpe!

Alle svar tages imod med kyshånd!

Venlige hilsner,

Den eventyrlystne skandinavier

Anonym Jonasthomasen

Kan se jeg var logget ind som gæst da jeg skrev indlægget. Vil bare tilføje at jeg under mit ophold i junglen i Thailand spiste alt fra firben, græshopper, frøer, snegle osv til fugleunger, komave, grisetarme, råt svine- og oksekød, så jeg er ikke bange for at opleve Asien fra sin mest autentiske side. Kom endelig med svar!

Anonym Tine

Jeg har ikke gjort det samme, men har rejst fra Malaysia (mest på Borneo) til Thailand i to måneders tid.

Hvilken rute og hvilke stop, hmm..det er lidt svært, det kommer helt an på hvad du er til….så vidt jeg ved, så kan man tage toget fra KL til BKK, så mon ikke at man kan det den modsatte vej..? Den skulle stoppe flere steder i Malaysia og skulle fungere lidt ligesom et hop af/hop på tog. Det skulle køre i gennem jungle og mange andre spændende steder!
    10.000 kr – et ulra lavbudget?? Det ved jeg nu ikke om jeg synes det er, jeg brugte omkring 15-17.000 kr på to måneder (inklusiv 5-6500 kr på dykning…). Jeg boede primært på hostels, spiste mest streetfood og tog lokal transport (tuk tuk, bus, tog osv), men der var også plads til en del shopping (tror at jeg sendte omkring 10 kg hjem…) og billige ture, så hvis du virkelig vil presse dig selv ville jeg lægge budgettet på ca. 5500-7000 kr (alt efter hvor mange stop du tager). Fra Georgetown og KL kan man tage en færge til Indonesien, men så gælder det om at planlægge lidt, da de ikke sejler så tit…

Om det er for let ift. antal dage, så kommer det helt an på din rute. Hvis du sejler til Sumatra, så bliver det virkelig virkelig presset og jeg er i tvivl om det kan lade sig gøre…Men hvis du sejler til Java, så burde det kunne lade sig gøre og så burde du have masser af tid til at nå det, men hvis du også godt vil opleve Java og Bali, så er du lidt presset igen. Men igen om du har for travlt eller for kort tid, kommer an på dine stop, hvad du vil opleve og om du prioriterer – transport eller oplevelser 😉

Viser 3 indlæg - 1 til 3 (af 3 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

© 1999-2021 Backpacker Planet – mødestedet for backpackere.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account