This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Columbianeren

Er der nogle der har erfaring med at rejse fra Bangkok til Laos? Det skal være billigst muligt, så tog eller bus foretrækkes. Kan billetter eventuelt bestilles hjemmefra, så man også kan bevise for de thailandske myndigheder, at man rejser ud af landet inden for de 30 dages visumperiode.

Anonym Kondi

Hey.

I kan tage toget fra Bangkok (hua lampong) til Nong Khai som er en togstation der ligger ca. 10 min fra grænse-overgangen til Laos.
    Herfra kan der tages en tuk tuk (der er en masse der venter ved tog-stationen fordi de ved turisterne kommer der) til grænsen og derfra kører man med bus over broen til Laos.

Med hensyn til toget er der afrejse fra Bangkok om aftenen og man er i Nong Khai næste morgen. Togbilletten koster ca. 700 baht på 2 klasse.

Visumet kan laves ved grænse-overgangen.

Hmm med hensyn til bevis så kan i godt bestille togbilletten hjemmefra. Men den beviser jo ikke i rejser ud af Thailand. I kan dog få forlænget jeres visum hjemmefra. Det er dog meget vigtigt at I har styr på de ting. Jeg har tit oplevet andre folk ude i CPH lufthavn som er blevet nægtet adgang til flyet fordi de ikke havde visum eller bevis for udrejse. (thai airways er de strengeste med hensyn til det)

Hvis i har flere spørgsmål er i velkomne til at skrive igen 🙂

Anonym Anonym

Det er med stor sandsynlighed ikke nok med en hjembillet om 3 måneder. Det jeg plejer at gøre er bare at købe en billig billet på http://www.airasia.com til ca 100 kr. Så kan man selv se om man vil bruge den eller lade være, men pengene er godt givet ud

Anonym Columbianeren

Mange tak for det hurtige svar.

Jeg er lidt usikker på reglerne for visum i Thailand, eller nærmere sagt, hvorledes jeg kan bevise, at jeg forlader landet. Jeg har selv en returbillet fra Kina 3 måneder efter ankomsten til Bangkok, er dette tilstrækkeligt, eller hvordan kan jeg på anden måde bevise, at jeg ikke opholder mig i Thailand i mere end 30 dage?

På forhånd tak!

Viser 4 indlæg - 1 til 4 (af 4 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account