This topic is empty.

• Forfatter
    Anonym Superbest

Hej vi er 2 fyre der skal til østen til maj i 2 1/2 måned, vi overvejer bla. ovenstående rute til en del af rejsen, er der nogen der har rejst Bangkok-Laos-Vietnam-Bangkok der vil dele lidt ud af rejse erfaringerne evt rute forslag i Laos og Vietnam.. Vi har ikke været nord for Bangkok før… Vi regner med at afsætte 4-6 uger til turen.. Vil meget gerne høre hvad folk har brugt på det? altså budget.. Vi er 30 og 33år og skal ikke i byen hver aften vil gerne opleve natur og kultur.

Anonym andreasj

Læs eventuelt den artikel som ligger på første side under artikler om Laos. Jeg var af sted i vinteren 2007-08 og Laos er et must, når man er på de kanter. Vi tog flyveren fra Bangkok til, tror jeg nok, Chiang Rai i det nordøstlige Thailand, hvorfra vi tog en taxa til grænsen, som er Mekong. Og når man først er ovre på den anden side, falder roen over jer, og så finder I ud af, hvad der skal ske. Luang Namtha er et udmærket første stop. M.h.t. Vietnam, så sørg for at komme lidt ud på landet og væk fra storbyerne. Hanoi og Saigon er absolut besøg værd, men efter et stykke tid bliver man træt af trafikken. Da Nang og Nha Trang er gode baser for udflugter på knallert. Eller måske leje en bil og tage turen ned mod Saigon?

Anonym Anonym

Mange tak!! Vil meget gerne høre mere :0)

Anonym jan

Lyder rigtig godt tak skal i have

Anonym nicoali

I Vietnam – man kan købe noget der hedder en open ticket – som er en åben bus billet.. den gælder så til alle busserne de kører mellem byerne , så reelt kan i komme fra Hanoi til Ho Chi Minh for de $35 som billetten koster..

Andreas snakket om at han floej til Chiang Rai, men tror han mener Chiang Mai.
    Der syntes jeg os helt sikkert i skulle bruge et par dage. Det er et super omraade. Med flot natur og gode muligheder for noget fed trekking..

Hvis i tager til Chiang Mai, kan i tag en bus tin Chiang Kong, som er graense byen til Laos. Fra byen i Laos kan man tag en baad tur til Luang Prabang, og tag for gudsskyld ikk speedbaaden. Den er livsfarlig, siges der. Men tag slowboat, det tager godt nok to dage, men jeg syntes at det var det vaerd. Bare slappe af paa baaden mens den sejler paa mekong er der super flot natur til alle sider… Dag 1 sejler man i 7 timer ogsaa ankommer man til en lille by kan ikk huske navnet paa den og paa dag 2. sejler man igen i omkring 7 timer. ogsaa er man fremme i pragtfulde Luang Prabang..

Anonym andreasj

Jeg kan ærlig talt ikke huske, om det var Chiang Rai eller Chiang Mai vi fløj til fra Bangkok og så kørte til grænsen med bil. Men der var et par timers kørsel til grænsen, så kan I se på kortet, hvilken by det var. Men jeg synes det er en god ide at veksle lidt mellem båd og bus. Og så skal I nordpå, det er der Laos viser karakter.

Anonym andreasj

Nå, nu har jeg kigget på kortet, og det var Chiang Rai, vi fløj til fra Bangkok, og tog en taxa til grænsen. Hvis det gælder om at komme hurtigt til Laos, er det måden at gøre det på. Chiang Mai ligger noget vestligere. Jeg vil mene, at det gælder om at komme til Laos i en fart, det er der, man er på eventyr.

Anonym Anonym

Der er også lufthavne i både Luang Prabang og Vientiane med fly til både Bangkok og Hanoi (sikkert også flere destinationer), hvis det skulle knibe med tiden.
    I den nordlige del af Vietnam er der også flere steder, som er værd at besøge. Tæt på den kinesiske grænse er der Sapa – et bjergrigt område (incl. Vietnams højeste top) med mange stammefolk – skulle efter sigende minde lidt om Chiang Mai-området i Thailand. Ha Long er også interessant, selv om det lidt er en turistfælde. Lej evt. kajak.
    Interesseret i kultur så er Hue (i centralvietnam) stedet med gamle kongebyer og gravmonumenter, samt det nærliggende My Son med ruiner fra det gamle Cham-rige. Den gamle handelsby Hoi An har også flere interessante minder og stemning, men mm man er til skræddere og tøjsyning ikke et længerevarende ophold værd.
    Mht transport, er der et rimelig fint togsystem – tag f.eks. nattog og kom udhvilet frem til næste destination.

Viser 8 indlæg - 1 til 8 (af 8 i alt)

Du skal være logget ind for at svare på dette indlæg.

KONTAKT OS

Vi er her ikke lige. Men du kan sende os en email og vi skriver tilbage til dig inden for 2 arbejdsdage.

Sender

© 1999 Backpacker Planet – mødestedet for rygsæksrejsende.

Log ind med brugernavn & kodeord

eller    

Glemt dine oplysninger?

Create Account